مکان شما:

ایمیل اینفو چیست و روش ساخت ایمیل info

خلاصه مطلب

تبادل پیام با آدرس ایمیل info که روی دامنه اختصاصی یک کسب و کار تعریف می‌شود، نشان دهنده اعتبار و بلوغ آن مجموعه در استفاده از بستر ایمیل است.
فهرست مطالب

اگر با اطلاعات عمومی این موضوع آشنایی دارید و به دنبال محتوای فنی و تخصصی در مورد این مطلب هستید، میتوانید از طریق این دکمه اقدام نمایید.

یکی از مزیت‌های استفاده از  ایمیل کاری یا ایمیل سازمانی، امکان دسترسی به ایمیل اینفو یا ایمیل info است.  ارسال و دریافت پیام‌های رسمی با استفاده از ایمیل اینفو، بلوغ سازمان در استفاده رسمی و حرفه‌ای از بستر ایمیل را نشان می‌دهد. 

اما مزیت استفاده از حساب ایمیل اینفو چیست؟ چرا سایت‌ها و شرکت‌ها از آدرس ایمیل Info در قسمت تماس خود استفاده می‌کنند؟ در این مقاله می‌خواهیم ابتدا به معرفی ایمیل info بپردازیم و مزیت‌های استفاده از آن را بررسی کنیم. در ادامه نیز، روش‌های ساخت ایمیل اینفو را روی چند سرویس‌دهنده مختلف با هم مرور می‌کنیم.

 ایمیل info چیست

کلمه  اینفو  یا info، مخفف information به معنای اطلاعات است. ایمیل info به ایمیلی گفته می‌شود که نام کاربری آن با کلمه info آغاز شده باشد. البته ممکن است ایمیل اینفو به شکل‌های مختلفی ایجاد شود. مثلا اگر شما مالک شرکتی با آدرس mybusiness.com باشید، می‌توانید ایمیل‌هایی مانند info@mybusiness.com یا info-dep@mybusiness.com را به عنوان ایمیل اینفوی خود ثبت کنید اما متعارف‌ترین شکل آن همان نام کاربری info است.

آدرس ایمیل اینفو معمولا در اختیار یک شخص نیست و شما می‌توانید در تنظیمات حساب کاربری، امکان ارسال پیام با ایمیل اینفو و مشاهده پیام‌های دریافت شده ایمیل اینفو را به چند نفر از کارکنان خود بسپارید. زمانی که مخاطب شما ایمیلی با این آدرس دریافت یا برای این آدرس پیامی ارسال می‌کند، در اصل شخصیت حقوقی کسب و کار شما را مخاطب قرار داده است.

حساب ایمیل متعارف

آدرس ایمیل info یکی از چند آدرس‌ متعارف و شناخته شده است که اکثر کسب و کارهای حرفه‌ای برای تیم‌های کاری یا واحدهای پاسخگو به مشتریان خود ایجاد می‌کنند. این آدرس‌ها در کسب و کارهایی که از ایمیل سازمانی استفاده می‌کنند تعرف می‌شود. برخی از آدرس‌های ایمیل متعارف و شناخته شده در ادامه معرفی شده‌اند:

  • Admin: ایمیل سازمانی ادمین، مخفف کلمه administrator است. این آدرس تنها در اختیار مدیر سرویس یا مدیر سیستم قرار دارد و مهم‌ترین آدرس‌ ایمیل سازمانی است. اهمیت ایمیل ادمین بیشتر به این دلیل است که کلیه دسترسی‌های در سطح مدیریت به ابزارها و سرویس‌های سازمان با استفاده از این آدرس ایمیل احراز هویت می‌شود. در نتیجه اهمیت حفظ این آدرس ایمیل و انتخاب گذرواژه مناسب از آن، برای مدیر سرویس ضروری است.

ایمیل اینفو

  • Info: آدرس ایمیل اینفو برای تبادل پیام‌های عمومی، اطلاع رسانی‌ها و دریافت پیام‌های عمومی از مشتریان و مخاطبان استفاده می‌شود. به طور معمول، کارمندان واحد منابع انسانی، روابط عمومی و بخش‌های اداری سازمان مسئول بررسی پیام‌های دریافت شده این حساب هستند.
  • Sales: آدرس ایمیل فروش یا sales همانطور که از نامش پیداست، متعلق به واحد فروش و کسب وکار است. پیام‌های رد و بدل شده این آدرس، در اختیار کارمندان واحد فروش و کسب و کار است و ماهیت پیام‌ها عموما پیام‌هایی مربوط به خرید و فروش و موضوعاتی از این دست است.
  • Support: این آدرس ایمیل هم واضح است که در اختیار واحد پشتیبانی است. کسب و کارهایی که خدمات پشتیبانی دارند، از این آدرس برای پیگیری درخواست‌های پشتیبانی کاربران خود استفاده می‌کنند. به همین دلیل، اولویت بررسی این پیام‌ها از سایر حساب‌ها مهم‌تر است. این آدرس ایمیل در اختیار واحد پشتیبانی سازمان قرار دارد.

سرویس خود را انتخاب کنید

برای خرید ایمیل سازمانی و شرکتی و مشاهده‌ی پلن‌های قیمتی می‌توانید از روش زیر اقدام کنید. یا اگر سؤالی در مورد محصول و ویژگی‌های آن دارید، با کارشناسان اپیک تماس بگیرید.

نمونه ایمیل اینفو

تمامی ایمیل‌هایی که در نام کاربری‌شان کلمه info استفاده شده باشد را می‌توانیم در دسته ایمیل info قرار دهیم. به این حساب‌ها توجه کنید:

  • info@anybusiness.ir
  • info-dep@anybusiness.ir
  • info-anybusiness001@gmail.com

تمامی این حساب‌های کاربری ایمیل اینفو به حساب می‌آیند که اولی و دومی در بستر ایمیل‌های سازمانی و سومی در بستر ایمیل رایگان است.

مزایای استفاده از ایمیل اینفو

یکی از نقاط قوت ایمیل سازمانی، امکان استفاده از ایمیل‌های متعارف سازمانی نظیر ایمیل info است. استفاده از آدرس‌های ایمیل متعارف برای تبادل پیام نشان دهنده بلوغ فرهنگ استفاده از بستر ایمیل برای تبادل پیام است. کاربران با دریافت یک ایمیل از آدرس info@mybusiness.com متوجه می‌شوند که این پیام ماهیت اطلاع رسانی دارد و از واحد روابط عمومی سازمان ارسال شده است.

همچنین، به طور پیش‌فرض در تصور عموم کاربران، همه سازمان‌های بالغ ایمیل info دارند و پیام‌های ارسال شده به آن را بررسی می‌کنند. بنابراین، زمانی که بخواهید برای یک کسب و کار پیامی بفرستید اما شخص خاصی را در آن مجموعه نمی‌شناسید، می‌توانید پیام خود را به ایمیل info ی آن مجموعه ارسال کنید.

 ایمیل اینفو رایگان

درصورتی که ایمیل سازمانی ندارید، برای ساختن ایمیل info ناچار به استفاده از ایمیل‌های رایگان هستید. البته استفاده از ایمیل‌های رایگان برای این کار حتی به صورت موقت هم به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. چون اثر منفی که استفاده از ایمیل رایگان برای ارسال و دریافت پیام‌های کاری و رسمی روی برند و کسب و کار شما بجا می‌گذارد، در خاطر مخاطبان باقی می‌ماند. ولی با این وجود، می‌توانید برای ایجاد ایمیل اینفوی رایگان در یکی از سرویس‌دهندگان ایمیل رایگان مانند یاهو، جیمیل یا هات میل استفاده کنید. بهتر است حتما در نام کاربری ایمیلی که می‌سازید کلمه info در ابتدای نام کاربری ذکر شده باشد که کابران بدانند این ایمیل چه کاربردی دارد.

چند روش برای ساخت ایمیل info

برای ساخت ایمیل اینفو در ایمیل سازمانی، بسته به این که می‌خواهید از چه سرویس ایمیلی استفاده کنید، روش‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه این بخش چند روش‌ مختلف برای ساخت ایمیل اینفو را خواهیم دید:

ساخت ایمیل اینفو بدون سایت

در صورتی که به تازگی کسب و کار خود را راه‌انداخته‌اید و هنوز دامنه و سایت ندارید، می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر در سریع‌ترین زمان یک سرویس ایمیل سازمانی خریداری کنید و ایمیل اینفوی خود را روی آن بسازید. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به مقاله روش ساخت ایمیل اینفو بدون سایت مراجعه کنید.

گام اول: خرید دامنه

برای داشتن ایمیل اینفو که متعلق به کسب و کار خودتان باشد، باید اول دامنه‌ای تهیه کنید. به عنوان مثال اگر شما صاحب کسب و کاری با نام mybusiness باشید، بهتر است در یکی از شرکت‌های ثبت دامنه، اول نام دامنه متناسب با کسب و کار خود را خریداری کنید.
خرید دامنه از سایت‌های مختلفی امکان‌پذیر است و کافی است نام دامنه‌ای که قبلا ثبت نشده باشد را انتخاب و هزینه آنرا پرداخت کنید. در تصویر زیر نحوه خرید یک دامنه را مشاهده می‌کنید. با زدن ثبت، به صفحه پرداخت هدایت شده و پس از پرداخت، دامنه در اختیار شما خواهد بود.
ساخت ایمیل اینفو بدون هاست

گام دوم: خرید سرویس ایمیل ابری

پس از خرید دامنه، نوبت خرید ایمیل ابری است. در این روش شما نیازی به هاست ندارید و به راحتی می‌توانید فقط با خرید سرویس ایمیل درست به اندازه‌ای که نیاز دارید، از خدمات آن استفاده کنید.
برای خرید ایمیل ابری، می‌توانید وارد پنل مشتریان اپیک شده و از بین بسته‌های مختلف محصول، مناسب‌ترین بسته برای کسب و کار خود را انتخاب و آنرا خریداری کنید.
ساخت ایمیل اینفو بدون سایت

شما پس از خرید بسته و فعال‌سازی دامنه‌تان روی سرویس ایمیل خود، می‌توانید به راحتی و مستقیما از پنل کاربری اپیک، هر حساب کاربری که نیاز دارید، از جمله info را روی دامنه خود بسازید و از آن استفاده کنید.

ساخت ایمیل اینفو روی هاست سی پنل

در صورتی که قبلا دامنه و هاست خود را خریداری کرده باشید، اگر هاست شما از سرویس ایمیل پشتیبانی کند، می‌توانید ایمیل اینفو را روی آن راه‌اندازی کنید. ما در اینجا نحوه ساخت ایمیل اینفو روی هاست سی پنل را بررسی خواهیم کرد.
گام اول: وارد Cpanel شوید.
گام دوم: پس از ورود، بخش Email را پیدا کنید و گزینه Email Accounts را انتخاب کنید:
ایجاد ایمیل اینفو در سی پنل
 گام سوم: پس از ورود به بخش حساب‌های ایمیل‌، دکمه Create را بزنید:
ساخت ایمیل اینفو در سی پنل
 گام چهارم: در فرم ورود اطلاعات، جزئیات حساب ایمیل جدیدی که می‌خواهید وارد کنید را بنویسید. برای ایمیل اینفو، کافی است در قسمت username کلمه info را وارد کنید. در فرم زیر برای گذرواژه حساب ایمیل اینفو، یک گذرواژه مناسب انتخاب کنید. اگر بیشتر از یک دامنه در این پنل تعریف کرده باشید، می‌توانید دامنه‌ مورد نظر خود را که برای ایجاد حساب ایمیل اینفو انتخاب کرده‌اید از بین گزینه‌های Domain انتخاب کنید.
ساخت ایمیل اینفو در Cpanel
 اگر لازم است گزینه‌های بیشتری را برای حساب ایمیل اینفو تنظیم کنید، این کار را می‌توانید با زدن دکمه Edit Setting در انتهای فرم بالا انجام دهید.
گزینه های دیگر در ایجاد حساب ایمیل اینفو روی سی پنل
 این گزینه‌ها شامل فضای مورد نیاز برای این صندوق ایمیل، ایجاد خودکار پوشه‌‌ها و … است. برای ایمیل اینفو بهتر است فضای ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به سایر حساب‌های کاربری در نظر بگیرید، چرا که از این ایمیل قرار است برای دریافت ایمیل‌های اطلاع رسانی و ارتباط با مشتریان و مخاطبان خود استفاده کنید.
گام پنجم: دکمه Create را بزنید تا ایمیل اینفو برای دامنه اختصاصی شما ساخته شود.

ساخت ایمیل اینفو در هاست دایرکت ادمین

 در صورتی که شما از هاست دایرکت ادمین برای وبسایت یا خدمات خود استفاده می‌کنید، می‌توانید از این هاست برای خود ایمیل بسازید. برای ساخت ایمیل اینفو روی دایرکت ادمین، لازم است که به  پنل مدیریتی هاست دایرکت ادمین خود دسترسی داشته باشید. در مقاله ساخت ایمیل سازمانی در دایرکت ادمین، نحوه ساخت و ایجاد ایمیل روی این هاست به طور کامل آموزش داده شده است.   شما می‌توانید با مراجعه به این مقاله، یک ایمیل با نام کاربری  info برای خود بسازید.

ساخت ایمیل اینفو روی سرویس ایمیل سازمانی

معمولا سرویس‌های ایمیل سازمانی تیم پشتیبانی و مدیریت حساب دارند. بنابراین در صورتی که ایمیل سازمانی خریداری کرده باشید،  می‌توانید درخواست ایجاد حساب‌های ایمیل متعارفی نظیر info، sales و … را به تیم مدیریت یا پشتیبانی سرویس ایمیل خود بدهید تا این حساب‌ها را برای شما بسازند.

ورود به ایمیل اینفو

پس از این که شما یک حساب کاربری اینفو یا ایمیل INFO  با یکی از روش‌های گفته شده در بخش قبل برای کسب  و کار خود ایجاد کردید، حالا به راحتی می‌توانید با مراجعه به آدرس سرویس ایمیل خود، پس از وارد کردن نام کاربری و گذرواژه و با ورود به ایمیل اینفو  از آن استفاده کنید.
البته معمولا کسب و کارها و شرکت‌هایی که از این حساب ایمیل استفاده می‌کنند، باید توجه داشته باشند که اطلاعاتی که در این حساب ایمیل رد و بدل می‌شوند، به نوعی تاریخجه فعالیت این حساب است. در نتیجه بهتر است تدابیری در نظر گرفته شود که سابقه پیاتم‌ها توسط اشخاص مختلفی که در بازه‌های زمانی مختلف کنترل این حساب را در اختیار دارند خواسته یا ناخواسته دستکاری یا حذف نشوند. 
یکی از روش‌های مفید برای استفاده از این حساب ایمیل این است که بجای این که اطلاعات ورود به حساب در اختیار اشخاص قرار گیرد، از راهکارهایی مثل نمایندگی حساب استفاده شود که کارمندان مسئول بتوانند بدون نیاز به دسترسی یه خود حساب، اجازه ارسال ایمیل از طرف ایمیل اینفو را داشته باشند.
در مقاله معرفی نمایندگی حساب در توکا شما می‌توانید  روش اعطای نمایندگی ارسال پیام از طرف ایمیل اینفو را  به کاربران دیگر مشاهده کنید.  همچنین در صورتی که می‌خواهید ایمیل‌های وارد شده به حساب اینفو را در اختیار مسئول اطلاع‌رسانی سازمان قرار دهید، این کار هم به سادگی با به اشتراک‌گذاری پوشه دریافت پیام به کاربر مسئول امکان پذیر است. در نتیجه هیچ کسی به اطلاعات لازم برای ورود به ایمیل اینفو دسترسی ندارد و نمی‌تواند  عمدا یا سهوا اطلاعات آن را دستکاری کند.

خلاصه

در این مقاله ایمیل اینفو و مزیت استفاده از آن برای برقراری ارتباطات رسمی مبتنی بر ایمیل را مرور کردیم و همچنین چند روش برای ایجاد ایمیل اینفو را در سرویس‌های مختلف دیدیم. ایمیل اینفو، یک ایمیل کاربردی و شناخته شده است. در صورتی که بخواهید برای تعداد زیادی از مشتریان خود پیام‌هایی نظیر اطلاعیه برگزاری همایش‌ها، فروش ویژه محصولات، کاتالوگ محصولات جدید و حتی تبریک مناسبت‌های خاص را ارسال کنید، ایمیل اینفو مناسب‌ترین انتخاب برای تبادل پیام‌هایی از این دست هستند.

 همچنین احتمالا در پیام‌های دریافتی ایمیل اینفوی سازمان یا شرکت خود، پیام‌هایی از بازخورد مخاطبان، نظرات و پیشنهادات مشتریان یا افراد علاقمند به همکاری با شرکت خود را خواهید دید که به صورت پیش فرض احتمال داده‌اند شما از این ایمیل به عنوان یک مسیر ارتباطی عمومی استفاده می‌کنید.

سرویس خود را انتخاب کنید

برای خرید ایمیل سازمانی و شرکتی و مشاهده‌ی پلن‌های قیمتی می‌توانید از روش زیر اقدام کنید. یا اگر سؤالی در مورد محصول و ویژگی‌های آن دارید، با کارشناسان اپیک تماس بگیرید.

فهرست مطالب

پست های مرتبط

به ما اعتماد کرده اند