ساخت ایمیل اینفو به معنای ایجاد یک حساب ایمیل متعارف به آدرس info@company.com برای کسب و کاری با دامنه company.com است. ساخت ایمیل info به این دلیل اهمیت دارد که اکثر قریب به اتفاق شرکت‌ها و سازمان‌ها این حساب کاربری را روی دامنه اختصاصی خود تعریف کرده‌اند. از ایمیل info معمولا برای فرستادن پیام‌های واحد روابط عمومی یا دریافت پیام‌‌‌هایی از سمت مخاطبان  عام شرکت است. برای ساخت ایمیل اینفو روش‌های مختلفی وجود دارد، در برخی از این روش‌ها شما حتی نیازی به داشتن صفحه وب سایت یا هاست ندارید. در این مقاله می‌خواهیم یکی از روش‌ ساخت ایمیل اینفو بدون سایت را با هم مرور کنیم.

روش‌ ساخت ایمیل بدون سایت

قبلا در مورد این که ایمیل اینفو چیست و این که چرا باید از آن استفاده کنیم صحبت کرده‌ایم، اما در این مقاله می‌خواهیم ببینیم که بدون داشتن سایت، چطور می‌توانیم ایمیل info را برای شرکت یا کسب و کار خود بسازیم.

ساخت ایمیل اینفو بدون سایت سه مرحله دارد:

  • خرید دامنه و دسترسی به تنظیمات آن (در صورتی که قبلا دامنه تهیه کرده باشید، از این مرحله عبور کنید)
  • انتخاب و خرید سرویس ایمیل (ترجیحا ایمیل ابری)
  • ایجاد حساب ایمیل اینفو

در ادامه به توضیح این سه مرحله پرداخته‌ایم.

خرید دامنه و دسترسی به تنظیمات آن

حتی اگر نیازی به سایت نداشته باشیم، برای ساخت ایمیل اینفوی اختصاصی باید یک “دامنه” اختصاصی برای خود داشته باشیم. بنابراین گام نخست ساخت ایمیل اینفو؛ تهیه یک دامنه اختصاصی است. دامنه یا Domain؛ یک نام منحصر به فرد است که معرف کسب و کار و برند شما خواهد بود. دامنه از ترکیب نام دامنه + . + پسوند ساخته می‌شود. مانند: example.com.

در انتخاب نام دامنه، می‌توانید پسوند متناسب با کسب و کار خود را انتخاب کنید. شرکت‌های بسیاری نظیر ایران سرور یا ایران هاست هستند که می‌توانید با مراجعه به آنها دامنه اختصاصی خود را با پرداخت هزینه بصورت سالیانه یا ماهانه ثبت کنید. دامنه‌ای که می‌خواهید ثبت کنید، بهتر است تداعی کننده نام کسب و کارتان باشد. بنابراین در سایت‌های ثبت دامنه، نامی که می‌خواهید را جستجو کنید. این سایت‌ها در صورتی که دامنه قبلا ثبت نشده باشد، به شما امکان خرید را خواهد داد. مثلا برای ثبت دامنه my-first-company فهرست قیمت آن بر اساس پسوند به شکل زیر است:

ساخت ایمیل اینفو بدون هاست

پس از این که دامنه را ثبت کردید، امکان دسترسی به تنظیمات دامنه را خواهید داشت. برای راه‌اندازی سرویس ایمیل باید بتوانید تنظیماتی را روی دامنه انجام دهید.

خرید سرویس ایمیل ابری

مرحله دوم برای ساخت ایمیل info بدون سایت، این است که یک سرویس ایمیل ابری خریداری کنید. در این روش، شما دیگر نیازی به خرید هاست یا راه اندازی سایت ندارید. کافی است از طریق یکی از شرکت‌های ارائه دهنده ابری بر اساس نیازمندی خودتان یک سرویس خریداری کنید.

خرید سرویس ایمیل ابری به این معنی است که، شما از یک محصولی که از قبل آماده شده است، استفاده خواهید کرد. شرکت ارائه دهنده ایمیل، تمامی زیرساخت‌های لازم برای ارائه سرویس ایمیل (نظیر هاست، شبکه و … ) بستر ایمیل را تهیه و سرویس ایمیل را راه‌اندازی کرده است. شما و دیگر مشتریان این سرویس، به اندازه‌ای که نیاز دارید از این بستر بهره‌برداری خواهید کرد. قیمت سرویس ایمیل ابری بر اساس میزان مصرف و نیازمندی شما متفاوت است.

در ادامه، با هم نحوه خرید و ساخت ایمیل اینفو را قدم به قدم با محصول ایمیل ابری اپیک  خواهیم دید.

برای ساخت ایمیل اینفو روی دامنه‌ای که خریداری کرده‌اید، حالا زمان آن است که به پنل مشتریان اپیک مراجعه کرده و با پر کردن فرم زیر، بصورت رایگان ثبت نام کنید.

ثبت نام در اپیک

پس از ورود به پنل مشتریان، می‌توانید وارد بخش خرید سرویس شده و از بین بسته‌های ارائه شده، یکی را مطابق نیاز خود سفارشی‌سازی کرده و خرید را انجام دهید. شما هریک از این بسته‌های زیر را که انتخاب کنید، تا 15 حساب ایمیل را می‌توانید با همان هزینه اولیه ثبت کنید:

ساخت ایمیل اینفو بدون سایت

  در صورتی که نیاز به تعداد بیشتری حساب ایمیل داشته باشید، می‌توانید تعداد آن را زمان تکمیل فرایند خرید وارد کنید. هچنین می‌توانید در زمان خرید سرویس برای هر تعداد دامنه متعلق به خودتان سرویس را خریداری کرده و برای هرکدام بصورت جداگانه سرویس ایمیل راه‌اندازی کنید.

ساخت حساب اینفو روی سرویس ایمیل

زمانی که سرویس ایمیل خود را خریداری کردید، امکان اضافه کردن دامنه متعلق به خودتان را به این سرویس دارید. مثلا اگر دامنه my-first-company.com را ثبت کرده باشید، در داشبورد سرویس اپیک با انتخاب سرویس خریداری شده، می‌توانید این دامنه را به سرویس اضافه کنید. البته در بسیاری از سرویس‌های اپیک، این کار توسط تیم پشتیبانی اپیک به عنوان یک سرویس برای شما انجام می‌شود و نیازی نیست خودتان این کار را انجام دهید. منوی اصلی پنل مشتریان همچنین به شما امکان بررسی وضعیت سرویس‌تان را می‌دهد. نحوه اضافه کردن دامنه به سرویس را در راهنمای پنل مشتریان می‌توانید ببینید.

اضافه کردن دامنه

پس از اضافه کردن دامنه و طی کردن مراحل تائید آن که در راهنما هم توضیح داده شده است، دامنه شما به این سرویس ایمیلی که خریداری کرده‌اید، متصل خواهد شد. مرحله آخر اضافه کردن حساب‌های کاربری از جمله ایمیل info است که به راحتی می‌توانید در قسمت حساب‌های توکا آن را اضافه کنید. همانطور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، در پنل کاربری اپیک و در قسمت حساب کاربری، می‌توانید هر حساب ایمیلی که می‌خواهید روی دامنه خود داشته باشید را تعریف کنید. مثلا اگر در قسمت نام حساب کاربری، info را وارد کنید، حساب ایمیل info@my-first-company.com  برای دامنه my-first-company.com ایجاد خواهد شد.

ساخت ایمیل اینفو

نتیجه‌گیری

همانطور که دیدیم، برای ساخت ایمیل info بدون سایت، سه مرحله داریم، که شامل خرید دامنه، خرید سرویس ایمیل و ایجاد حساب ایمیل اینفو بود. این کار برای کسب و کارهایی که نیازی به سایت ندارند اما سرویس ایمیل برایشان اهمیت دارد و می‌خواهند از سرویسی حرفه‌ای و در عین حال مقرون به صرفه استفاده کنند، انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

سرویس خود را انتخاب کنید

برای خرید ایمیل سازمانی و شرکتی و مشاهده‌ی پلن‌های قیمتی می‌توانید از روش زیر اقدام کنید. یا اگر سؤالی در مورد محصول و ویژگی‌های آن دارید، با کارشناسان اپیک تماس بگیرید.

فهرست مطالب

پست های مرتبط

به ما اعتماد کرده اند