جمعیت هلال احمر

مهاجرت و پشتیبانی

هلال احمر ایران یک جمعیت شناخته‌ شده در داخل کشور و در سطح بین‌المللی است. خدمات حمایتی و فعالیت‌های بشردوستانه در شرایط بحرانی، این نهاد را در راس سازمان‌های حمایتی کشور قرار داده است. 

هلال احمر بعد از صلیب سرخ، بزرگترین شبکه بشردوستانه‌ی امدادرسانی جهان محسوب می‌شود و دفاتر و بخش‌های بسیاری در داخل و خارج از کشور دارد. 

برقراری ارتباط بین این دفاتر و بخش‌ها، نیازمند بکارگیری سامانه‌ای امن و پایدار است. با توجه به گستره‌ زمانی، مکانی و بین‌المللی حوزه‌ فعالیت این جمعیت، مدیران، کارمندان و داوطلبان به صورت ۲۴ ساعته نیازمند برقراری ارتباط به صورت غیرهمزمان هستند.

rsc

برای بعضی از شرکت ها پایدار بودن اهمیت بسیار بالایی دارد

helal ahmar
ارائه‌ی سرویس مهاجرت توکا باعث شد سرویس پست الکترونیک به آسانی به سامانه‌ی جدید انتقال پیدا کند و در مراحل بعدی، پشتیبانی کامل در تمام مدت باعث ارایه سرویس به صورت پایدار گردید و امکان گسترش و استفاده از آن در کل سازمان فراهم شد.
محمد احمدوند
مدیر فن‌آوری اطلاعات جمعیت هلال احمر

نیاز به زیرساخت پایدار

از طرفی اوج فعالیت جمعیت هلال احمر در شرایط بحرانی و بلایای طبیعی است. بنابراین اهمیت ارتباطات در حوزه مدیریت بحران، از طریق زیرساخت‌های ارتباطی مکمل، پایدار و امن بسیار حیاتی است. 

از این جهت که گاه شکل گرفتن یک ارتباط به معنای حفظ جان انسان‌ها است.  با در نظرگرفتن این نیازمندی‌ها، در نهایت سامانه ارتباط سازمانی اپیک به عنوان سامانه ایمیل جمعیت هلال احمر ایران انتخاب شد. 

مهم‌ترین نگرانی مدیران فن‌آوری جمعیت هلال احمر در بازه مهاجرت، انتقال اطلاعات کاربران از سامانه پست الکترونیک پیشین به سامانه‌ اپیک و بازه زمانی پایین بودن سرویس بود. 

در بسیاری از موارد، مهاجرت به سامانه‌های جدید در سازمان‌ها مخاطرات بسیاری مانند عدم سازگاری سامانه‌ها، آسیب دیدن اطلاعات و حتی از کار افتادن سرویس دارد.

ما در راستای ارائه‌ی سرویس مهاجرت به عنوان بخشی از بسته‌ خدمات سامانه ارتباط سازمانی اپیک، انتقال اطلاعات را برعهده گرفتیم. با تکیه بر دانش فنی و تجربه اجرایی متخصصان، فرآیند مهاجرت به سرویس ایمیل اپیک با کمترین مشکل انجام شد.

پس از اتمام مهاجرت به اپیک، کلیه‌ حساب‌های کاربری بدون تغییر در اطلاعات و محتویات به سامانه‌ جدید انتقال پیدا کردند.

در حال حاضر راهکار ارتباط سازمانی اپیک، در کنار خدمات ایمیل؛ امکانات متنوع و کاربردی دیگری نظیر تقویم کاری، تنظیم قرارملاقات‌ها و اشتراک‌گذاری مستندات را در اختیار کاربران قرار داده است.