سرویس ایمیل زیمرا یا Zimbra Collaboration را می‌توان یکی از پیشروترین پیام‌رسان‌های متن-باز در جهان داتست که یک راهکار ارتباطی مبتنی بر ایمیل را به مشتریان خود عرضه کرده است. زیمبرا در حال حاضر راهکاری است که مورد اعتماد بیش از 5000 شرکت و سازمان دولتی و بیش از 500 میلیون کاربر نهایی در بیش از 130 کشور جهان است. در این مقاله قصد داریم سرویس ایمیل زیمبرا را بررسی کرده و با مزیت‌های آن آشنا شویم.

راهکار ارتباط سازمانی زیمبرا

زیمبرا یک سرویس ایمیل جامع است که علاوه بر ارسال و دریافت ایمیل، امکان مدیریت مخاطبین، استفاده از تقویم پیشرفته، اشتراک‌گذاری، مدیریت وظایف و ابزار چت را ارائه کرده است.

سرویس ایمیل زیمبرا از طریق سرویس گیرنده تحت وب به وسیله هر ابزاری که به اینترنت دسترسی داشته باشد، قابل دسترسی است. شما می‌توانید سرویس ایمیل زیمبرا را روی سرور مورد نظر خودتان نصب کرده یا این که از یکی از سرویس‌های هاستی که سرویس ایمیل زیمبرا را به صورت پیش‌فرض نصب کرده‌اند استفاده کنید.

ویژگی‌های سازمانی

راهکار جامع و کامل ایمیل و ابزارهای همکاری سازمانی زیمبرا با دسترسی بالا، یک سرویس ایمیل قدرتمند را به همراه قابلیت‌های مدیریتی و همکاری بسیار کاربردی برای سازمان‌ها فراهم کرده است. در عین حال، مدیریت این سرویس بسیار ساده است و از نظر قیمت هم چیزی حدود 50 درصد ارزان‌تر از رقبای خود مانند Microsoft Exchange است. توانایی زیمبرا برای ارائه کلاس‌های مختلف خدمات برای کاربران مختلف بسیار جذاب است. Zimbra از طریق پشتیبانی از مجازی سازی در ساختارهای enServer، KVM و vSphere، دسترسی بالا را برای کاربران سرویس ایمیل خود امکان پذیر کرده است. پشتیبان گیری و بازیابی آنلاین اطلاعات چه در سطح کل سرویس و چه در سطح صندوق ایمیل کاربران بصورت داخلی پیاده‌سازی شده است.

سرویس ایمیل زیمبرا این امکان را دارد که به صورت on premise در مرکز داده مورد نظر شما نصب شود یا این که در یک فضای ابر عمومی یا خصوصی نصب و راه اندازی شود.
زیمبرا همچنین از مدیریت کامل برای چند سازمان بصور یکجا و تفویض اختیار برای میزبانی پشتیبانی می‌کند. در نتیجه ارائه دهندگان خدمات می‌توانند با تعریف نقش‌های مدیریتی با سطوح دسترسی محدود و متنوع از واگذاری مجوزهای مبتنی بر نقش لذت ببرند. این مجوزها می‌تواند شامل تمامی فعالیت‌ها اعم از مدیریت ایجاد و تنظیمات دامنه یا تنظیمات مدیریت محدود برای هر حساب مدیریتی تعیین شود. تمام این قابلیت‌ها در ویژگی Class-of-Service ارائه شده است که امکان ارائه قابلیت‌های کاربری قابل تنظیم و مدیریت ویژگی‌های مختلف برای کاربر نهایی، تنظیم محدودیت‌های مختلف از قبیل سهمیه‌ها و خط‌مشی‌های ذخیره‌سازی را به مدیران سرویس می‌دهد.

مزایای سرویس ایمیل زیمبرا

Zimbra را می توان به عنوان یک سرویس ایمیل سازمانی توصیف کرد که چندین ابزار مشترک مانند مدیریت تقویم، مدیریت کار، گزینه‌های جستجوی پیشرفته و غیره را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، به کاربران این امکان را می‌دهد که ایمیل، تقویم، اسناد، دفترچه آدرس و غیره را به صورت خارجی و داخلی با یکدیگر به اشتراک بگذارند. به عبارت دیگر، زیمبرا به کاربران این امکان را می دهد که از طریق لپ تاپ، تلفن‌های هوشمند، تبلت و غیره از هر جایی بتوانند داخل تیم خود همکاری داشته باشند.

مزایای سرویس ایمیل زیمبرا

مزایای سرویس ایمیل زیمبرا

مدیریت قدرتمند اسپم‌ها و ایمیل‌های ناخواسته

سرور ایمیل زیمبرا نقش کلیدی در مرتب‌سازی و حذف ایمیل‌های هرزنامه ایفا می‌کند. زسرویس ایمیل زیمبرا دارای فیلترهای اسپم هوشمند است که حذف ایمیل‌های ناخواسته را بسیار آسان می کند. هنگامی که کاربران تنظیمات فیلتر هرزنامه خود را پیکربندی می‌کنند، می توانند در زمان صرف شده برای بررسی ایمیل‌های هرزنامه صرفه جویی کنند.

پشتیبان‌گیری از ایمیل‌های مهم

سرور پست الکترونیکی Zimbra دارای یک ویژگی داخلی است که به کاربران امکان می‌دهد از ایمیل‌های مهم خود یک بک آپ یا پشتیبان تهیه کنند. علاوه بر فعال کردن این ویژگی، کاربران می‌توانند تعداد دفعات و میزان پشتیبان‌گیری را انتخاب کنند.

تقویم

تقویم در زیمبرا یکی از قابلیت‌های بسیر کاربردی و مهم به حساب می‌آید. پیگیری تاریخ‌های تحویل، مهلت‌های پروژه و همچنین تاریخ جلسات و رویدادها را برای تیم هایی که روی یک پروژه کار می‌کنند آسان می‌کند. به عبارت دیگر، هماهنگی را بدون نیاز به برقراری تماس‌های مکرر بین افراد تیم ممکن می‌کند.

ذخیره‌سازی فایل‌ها و مستندات

یکی دیگر از ویژگی‌های مفید ارائه شده توسط سرویس ایمیل Zimbra امکان ذخیره‌سازی فایل‌ها و اسناد است. در نتیجه کاربران زیمبرا می‌توانند هر زمانی که وارد سرویس ایمیل خود شدند، به فضای ذخیره‌سازی خود دسترسی داشته و فایل‌های خود را همواره در دسترس داشته باشند.

مدیریت وظایف و کارها

در سرویس ایمیل زیمبرا محلی برای تعریف پروژه‌ها و کارهای تیمی و شخصی وجود دارد که می‌تواند بین یک تیم به صورت اشتراکی مدیریت و ویرایش شود. در این قابلیت زیمرا امکان تعیین وضعیت یک کار و درصد پیشرفت آن فراهم است و می‌توان یک فهرست از کارهای مربوط به یک پروژه ایجاد کرد و با تیم کاری به اشتراک گذاشت.

اعطای نمایندگی حساب زیمبرا

یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های سرویس ایمیل زیمبرا، امکان اعطای نمایندگی حساب ایمیل به کاربران دیگر است. به این ترتیب کاربران می‌توانند بدون این که نیاز باشد اطلاعات شخصی ورود به سرویس را در اختیار دیگران بگذارند، با اعطای نمایندگی حساب، به آنها امکان ارسال ایمیل از طرف خودشان را بدهند و کار ارسال برخی از پیام‌ها را به همکاران خود محول کنند.

سرویس ایمیل سازمانی اپیک، نسخه بومی شده سرویس ایمیل زیمبرا

در حال حاضر سرویس ایمیل اپیک، با استفاده از هسته قدرتمند سرویس ایمیل زیمبرا، یک راهکار جامع ارتباطی مبتنی بر ابر را بومی سازی کرده است و قابلیت‌های مورد نیاز کاربران قارسی زبان را در سرویس ایمیل اپیک ارائه کرده است. برخورداری از تقویم جلالی و دو اپلیکیشن همراه توکا و تقویم توکا، از جمله نقاط برجسته سرویس ایمیل اپیک است. نسخه نصب در محل اپیک هم توکا نام دارد که امکان نصب و راه اندازی به صورت Onpremise روی زیرساخت‌های سازمان‌های بزرگ را دارد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید پلن‌های مختلف سرویس ایمیل اپیک را مشاهده کنید.

سرویس خود را انتخاب کنید

برای خرید ایمیل سازمانی و شرکتی و مشاهده‌ی پلن‌های قیمتی می‌توانید از روش زیر اقدام کنید. یا اگر سؤالی در مورد محصول و ویژگی‌های آن دارید، با کارشناسان اپیک تماس بگیرید.

فهرست مطالب

پست های مرتبط

به ما اعتماد کرده اند