ایمیل یکی از نیازمندی‌های اصلی تمام کسانی است که نیاز به حضور در اینترنت و فضای مجازی دارند. تمامی کارهایی که نیاز دارید برای ثبت نام در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، راه‌اندازی گوشی موبایل هوشمند، برخی از خریدها در اینترنت و موارد دیگری از این دست همگی نیاز به یک آدرس ایمیل دارند. همچنین در صورتی که بخواهید از طریق آدرس الکترونیکی با فرد یا شرکتی در ارتباط باشید، باید یک آدرس ایمیل داشته باشید که به آن دسترسی داشته باشید. در این مقاله با شما همراه هستیم تا قدم به قدم، نحوه ساخت ایمیل و همچنین نحوه ورود به سرویس ایمیل برای مشاهده پیام‌ها و ارسال پیام ایمیل در سرویس‌های مختلف ایمیل رایگان (گوگل، یاهو، اوت لوک، هات میل و…) را آموزش دهیم. همچنین در صورتی که نیاز به یک ایمیل سازمانی داشته باشید، به شما نحوه ساخت ایمیل سازمانی را با دامنه اختصاصی خودتان فرا خواهید گرفت.

ساخت ایمیل رایگان

سرویس‌های ایمیل زیادی هستند که به کاربران سراسر دنیا ایمیل رایگان ارائه می‌دهند. این خدمات رایگان البته در قبال دریافت اطلاعاتی از کاربران و همچنین استفاده تبلیغاتی از صندوق پیام‌های دریافتی شما ارائه می‌شود. در این بخش نحوه ساخت ایمیل رایگان روی سرویس‌دهنده‌های معروف را با هم مرور می‌کنیم.

ساخت ایمیل در گوگل

  • تعداد مراحل: 10 گام
  • اطلاعات حقیقی مورد نیاز زمان ثبت نام: وارد کردن شماره موبایل یا ایمیل اختیاری است

شرکت گوگل یکی از نام آشنا ترین شرکت‌های حوزه فناوری است. از زمان تاسیس شرکت گوگل تا به امروز، خدمات بسیار زیاد و متنوعی از این شرکت برای کاربران فراهم شده است که برخی از این خدمات بصورت رایگان و برخی دیگر در قبال پرداخت هزینه ارائه می‌شوند. یکی از این خدمات رایگان، سرویس ایمیل رایگان گوگل است.

برای این که بتوانید در سرویس ایمیل گوگل ثبت نام کنید، باید وارد آدرس mail.google.com شوید. ساخت ایمیل در گوگل در ده مرحله زیر انجام می‌شود. با اتکمیل هر مرحله به گام بعدی هداست خواهید شد. در اینجا ما هر مرحله را مطابق شکل زیر شماره‌گذاری کرده‌ایم:

ساخت ایمیل گوگل

ساخت ایمیل گوگل

اطلاعاتی که در هر مرحله باید وارد کنید به ترتیب زیر است:

1- زمانی که وارد آدرس mail.google.com می‌شوید برای ایمیل جدید گزنینه Create account را انتخاب کنید و Next را بزنید.

2- در این قسمت از کادر مشخص شده نوع حساب را انتخاب کنید. طبیعتا برای حساب رایگان باید گزینه for my personal life را بزنید و سپس Next را بزنید.

3- نام و نام خانوادگی مورد نظرتان را وارد کنید. می‌توانید هر نامی که می‌خواهید را برای خود وارد کنید و Next را بزنید.

4- در این قسمت تاریخ تولد و جنسیت خود را وارد کنید و Next را بزنید. توجه داشته باشید که محدودیت سن برای ساخت حساب ایمیل حداقل 13 سال است.

5- گوگل با ترکیب نام و نام خانوادگی که وارد کرده‌اید چند حساب ایمیل که قبلا انتخاب نشده است را پیشنهاد می‌دهد. می‌توانید برای حساب ایمیل هر نام دیگری که می‌خواهید را وارد کنید و اگر قبلا ثبت نشده باشد آن را برگزینید و Next را بزنید.

6- یک گذرواژه طولانی و حاوی حروف و اعداد و کاراکترهای خاص را وارد کرده و یک بار دیگر هم آن را وارد کنید و Next را بزنید.

7- می‌توانید برای بازیابی گذرواژه ایمیل خود، از یک حساب ایمیل دیگر که در اختیارتان است استفاده کنید. اگر مایل نیستید ایمیل دیگری را برای بازیابی وارد کنید گزینه Skip را انتخاب کرده و در غیر این صورت پس از وارد کردن ایمیل دیگر خود، Next را بزنید. توصیه می‌شود که یک روش برای بازیابی گذرواژه انتخاب کنید چرا که در غیر این صورت در صورت فراموشی گذرواژه راهی برای بازیابی آن نخواهید داشت.

8- در این قسمت می‌توانید یک شماره موبایل برای بازیابی گذرواژه انتخاب کنید تا در صورت فراموشی، لینک بازیابی گذرواژه برای شما SMS شود. در صورتی که نمی‌خواهید شماره موبایلی وارد کنید Skip را بزنید تا وارد مرحله بعد شوید.

9- در این قسمت اطلاعات حساب ایمیل را مرور کنید و Next را بزنید.

10- در مرحله آخر باید قوانین و مقررات استفاده از حساب ایمیل و موارد مربوط به حریم خصوصی را تائید کنید. پس این کار، حساب ایمیل شما ساخته می‌شود و می‌توانید وارد حساب ایمیل خود شوید.

ساخت ایمیل در یاهو

  • تعداد مراحل: 5 گام
  • اطلاعات حقیقی لازم برای ثبت نام: یک شماره موبایل حقیقی و در دسترس که قبلا برای حساب  دیگری در ایمیل یاهو استفاده نشده باشد

 

یاهومیل یک سرویس ایمیل متعلق به شرکت یاهو است. این سرویس در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد و تبدیل به یکی از بزرگترین سرویس‌دهندگان ایمیل رایگان به کاربر سراسر دنیا شد. سرویس ایمیل یاهو علاوه بر سرویس ایمیل رایگان، نسخه تجاری سرویس ایمیل هم ارائه می‌دهد که با افزودن قابلیت‌ها و امکانات سازمانی، این سرویس را به یکی از ابزارهای پرطرفدار بین کاربران سرویس ایمیل سازمانی بدل کرده است. در این بخش مراحل ساخت ایمیل رایگان در یاهو را به شما آموزش خواهیم داد.

در مورد ساخت حساب ایمیل رایگان در یاهو شما به یک شماره تلفن نیاز دارید که پیش از این برای هیچ ایمیل یاهوی رایگانی از آن استفاده نکرده باشید. زیرا کدی برای تائید حساب ایمیل به این شماره ارسال می‌شود. این شماره موبایل زمان بازیابی حساب ایمیل هم به کمک کاربران می‌آید. مراحل ساخت حساب ایمیل رایگان در یاهو در شکل زیر ارائه شده است:

ساخت ایمیل یاهو

ساخت ایمیل یاهو

مراحل ساخت ایمیل یاهو در 5 گام به شرح زیر است:

1-ابتدا وارد آدرس Mail.yahoo.com شوید. گزینه Create New Account یا Sign Up را انتخاب کنید.

2- در کادری که در این قسمت مشاهده می‌کنید، می‌نتوانید نام و نام خانوادگی، نام حساب ایمیل، گذرواژه مورد نظرتان برای حساب ایمیل و تاریخ تولد خود را وارد نمایید. سپس گزینه Continue را بزنید.

3- در این گام، شماره موبایل خود را با پیش شماره کشورتان وارد کنید. توجه داشته باشید که برخلاف گوگل، شما امکان رد کردن این مرحله را ندارید و حتما باید یک شماره موبایل معتبر و در دسترس را وارد کنید و Send Code را بزنید.

4- کد 5 رقمی که از طرف یاهو به شماره شما اس ام اس شده است را در این کادر وارد نمایید و گزینه Verify را بزنید.

5- در صورتی که کد وارد شده را به صورت صحیح وارد کنید، حساب شما ایجاد می‌شود. برای ورود به سرویس ایمیل یاهوی خود کافی است دکمه Done را بزنید.

همچنین برای ورود به حساب ایمیل یاهو می‌توانید وارد آدرس Mail.yahoo.com شده و نام حساب ایمیل و گذرواژه‌ای که زمان ثبت‌نام انتخاب کرده‌اید را وارد نمایید تا به ایمیل‌های خود دسترسی پیدا کنید.

ساخت ایمیل در اوت لوک

  • تعداد مراحل: 9 گام
  • اطلاعات حقیقی مورد نیاز زمان ثبت نام: هیچ اطلاعات حقیقی درخواست نمی‌شود

سرویس ایمیل اوت‌ لوک که از گذشته با نام‌های Windows Live Hotmail ، MSN Hotmail و Hotmail شناخته می‌شود،  یک سرویس ایمیل رایگان تحت وب است که توسط شرکت مایکروسافت ارائه می‌شود. شرکت مایکروسافت در سال ۱۹۹۷ سرویس ایمیل رایگان هات‌میل را از موسسان آن خریداری کرد و بعد از مدت کمی آنرا به MSN Hotmail تغییر داد.

روش ایجاد حساب ایمیل رایگان اوت لوک  کاملا مشابه ایجاد حساب ایمیل هات میل است. برای ساخت ایمیل هات میل یا ساخت ایمیل اوت لوک، کافی است وارد آدرس https://signup.live.com شوید.

در شکل زیر مراحل ایجاد حساب ایمیل رایگان اوت لوک یا هات میل را خواهید دید:

ساخت حساب در هات میل

ساخت حساب در اوت لوک

مراحل ساخت حساب ایمیل در اوت لوک به شرح زیر است:

1- ابتدا وارد آدرس  https://signup.live.com شده و گزینه Get a new email Address را انتخاب کنید.

2- پس از وارد کردن نام حساب کاربری، می‌توانید دامنه حساب ایمیل خود را outlook.com یا hotmail.com   انتخاب کنید و گزینه next  را بزنید.

3- گذرواژه مورد نظر برای حساب ایمیل خود را وارد کنید و گزینه next را بزنید.

4- نام و نام خانوادگی خود را وارد کرده و  next را بزنید.

5- در این مرحله کشور و تاریخ تولد خودتان را وارد کنید و Next را بزنید.

6- در این مرحله برای اطمینان از این که فرم ثبت نام توسط ربات پر نمی‌شود، باید 5 مرحله پرسش تصویری را پاسخ دهید تا محرز شود که شما یک انسان هستید.

7- در صورتی که به همه سوال‌ها درست پاسخ دهید، این صفحه را خواهید دید. کمی صبر کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

8- در این قسمت می‌توانید مستئل مربوط به امنیت و حریم شخصی و قوانین استفاده از سرویس ایمیل آت لوک یا هات میل را مشاهده کنید. سپس گزینه Continue را بزنید.

9- این مرحله اتمام ثبت نام شما است که می‌توانید با انتخاب گزینه Yesوارد حساب ایمیل خود شوید.

ساخت ایمیل در هات میل

برای ساخت حساب ایمیل در هات میل همانطور که در قسمت مربوط  به ساخت ایمیل در آت لوک توضیح داده شد، تمامی مراحل مشابه ساخت ایمیل در آت لوک است، با این تفاوت که در مرحله دوم، بجای انتخاب دامنه outlook.com، کافی است گزینه hotmail.com را انتخاب نمایید و تمامی گام‌ها را مشابه با ساخت ایمیل در آت لوک ادامه دهید.

ساخت ایمیل سریع

همانطور که در گام‌های ساخت ایمیل در گوگل، یاهوف هات میل و آت لوگ مشاهده کردیم، در صورتی که مشکلی با وارد کردن شماره موبایل در زمان ثبت نام نداشته باشیم، ساخت ایمیل سریع در سرویس ایمیل یاهو از تمامی روش‌های دیگر کمتر زمان می‌برد.

بیشترین زمان ساخت ایمیل مربوط به سرویس ایمیل آت لوک و هات میل است،  چرا که با وجود این که یک مرحله کمتر از ساخت ایمیل در گوگل زمان می‌برد، اما مرحله تشخیص عدم ربات بودن شما، 5 مرحله به کار ثبت نام اضافه می‌کند.

ساخت ایمیل سازمانی

در این مقاله روش‌های ساخت ایمیل رایگان روی چهار دامنه مختلف gmail.com ،yahoo.com، outlook.com و hotmail.com ارائه شد. اما هیچ کدام از این سرویس‌های رایگان ایمیل برای ساخت ایمیل سازمانی مناسب نیستند. در صورتی که نیاز به ساخت ایمیل سازمانی دارید، می‌توانید به مقاله ساخت ایمیل سازمانی مراجعه کنید.

 

سرویس خود را انتخاب کنید

برای خرید ایمیل سازمانی و شرکتی و مشاهده‌ی پلن‌های قیمتی می‌توانید از روش زیر اقدام کنید. یا اگر سؤالی در مورد محصول و ویژگی‌های آن دارید، با کارشناسان اپیک تماس بگیرید.

فهرست مطالب

پست های مرتبط

به ما اعتماد کرده اند