مایکروسافت 365 نام مجموعه‌ای از نرم‌افزارها و سرویس‌های تجاری شرکت مایکروسافت است که همگی تحت یک لایسنس به کاربران ارائه می‌شوند. مایکروسافت 365 علاوه بر این که از آخرین نسخه نرم‌افزارهای آفیس365  بهره‌مند است، نرم‌افزارها و ابزارهای دیگر مایکروسافت را هم شامل می‌شود. در این مقاله سعی داریم به معرفی محصول مایکروسافت 365  و آفیس 365 بپردازیم و تفاوت‌های آن را با هم مرور کنیم. سپس به معرفی امکانات و سرویس‌های آفیس 365 خواهیم پرداخت.

مایکروسافت 365 چیست؟

مایکروسافت ۳۶۵ در آگوست 2017 به عنوان یک بسته نرم افزاری منتشر شده که مجموعه ابزارهای شناخته شده آفیس۳۶۵ را به همراه نرم‌افزارهای ویندوز 10 و ابزارهای Enterprise Mobility  + Security (EMS) بصورت یکپارچه عرضه کرده است. مجموعه ابزارهایی که در بسته مایکروسافت ۳۶۵ عرضه شده است، بسته به نسخه و سطح سرویسی که کاربران انتخاب و خریداری می‌کنند متفاوت است، اما به طور خلاصه، محصولات زیر را دربرمی‌گیرد:

  • Office 365 (در بسته‌های Business Premium یا Enterprise F1, E3 یا E5)
  • Office 365 Advanced Threat Protection (تنها در بسته E5 )
  • Microsoft Intune
  • Microsoft Advanced Threat Analytics
  • Identity and Threat Protection
  • Information Protection and Compliance
  • Azure Active Directory
  • Azure Information Protection
  • Azure Advanced Threat Protection
  • Windows 10 Pro Upgrade or Windows 10 Enterprise

مایکروسافت365

سرویس Enterprise Mobility + Security برای حفظ امنیت داده‌های کاربران و مشتریان آنها ارائه شده است. این سرویس به کاربران کمک می‌کند که کنترل دستگاه‌های شرکتشان را در دست بگیرند. همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که  بتوانند کنترل کنند چه کسی به اطلاعات خاصی دسترسی دارد. از قابلیت‌های مهم این سرویس این است که در هنگام گم شدن یا سرقت دستگاه‌های شرکت می‌توان از فایل‌های کاری محافظت کرد، دسترسی به تلفن همراه را مدیریت کرده و داده‌های دستگاه‌های شخصی را به‌طور انتخابی پاک کرد.

بنابراین همانطور که می‎بینید مایکروسافت ۳۶۵ کمی بیشتر از ترکیب ویندوز 10 و آفیس۳۶۵ است. مزیت دیگر مایکروسافت ۳۶۵ این است که می‌توانید تمام دستگاه‌ها و تنظیمات امنیتی خود را از فضای ابری با مرکز مدیریت Microsoft 365 مدیریت کنید.

آفیس 365 چیست

آفیس ۳۶۵ اولین بار در سال ۲۰۱۱ توسط مایکروسافت عرضه شد. آفیس ۳۶۵، مجموعه نرم‌افزارها و سرویس‌های ابری شرکت مایکروسافت است. برای استفاده از نرم‌افزارها و سرویس‌های آفیس ۳۶۵ باید اشتراک یا عضویت آن خریداری شود. این اشتراک ها به صورت ماهانه و یکساله توسط مایکروسافت ارائه می گردد.

آفیس ۳۶۵ حاوی سرویس‌های Word، Excel، PowerPoint و چند سرویس دیگر در حوزه ابزارهای collaboration یا ارتباط سازمانی است. این سرویس‌ها شامل SharePoint، OneDrive، Teams، Yammer، Planner، مایکروسافت استریم و موارد دیگر است.

تفاوت آفیس 365 با مایکروسافت 365 چیست

تفاوت مایکروسافت 365 با آفیس 365

ساده ترین راه برای توضیح تفاوت بین این مایکروسافت365 با آفیس 365 این است که آفیس 365 بخشی از مایکروسافت 365 است و مایکروسافت 356 علاوه بر آفیس 356؛ ابزارهای امنیتی و سیستم عامل ویندوز را هم دارد.

امکانات و سرویس‌های آفیس 365

همه ابزارها و سرویس‌هایی که از طریق کنترل پنل اختصاصی آفیس 365 به صورت آنلاین در اختیار کاربر قرار می گیرد، قابل مدیریت هستند. برخی این نرم‌افزارها و سرویس‌ها عبارتند از :

Mail یا Outlook

Outlook سرویس مدیریت ایمیل‌ها در آفیس 365 است. کاربران پس از تنظیم و راه اندازی Exchange در آفیس ۳۶۵ از قابلیت‌های ایمیل سازمانی که بر روی سرورهای مایکروسافت ارائه شده است، بهره‌مند می‌شوند.

تقویم یا Calendar

Calendar سرویس تقویم سازمانی است که رویدادهای شما را ثبت و در محیط آفیس ۳۶۵ مدیریت می‌نماید.

People

سرویس افراد یا سازمان است که لیست مخاطبان شما در داخل و خارج از سازمان را مدیریت می‌کند.

Yammer

سرویس اشتراک اطلاعات سازمانی بین تیم های مختلف در قالب فایل، متن، پیام و … است.

Newsfeed

همان Mysite شیرپوینت است که گزارشی از آخرین خبرها و اتفاقات در فضای شیرپوینت و آفیس ۳۶۵ را به کاربر نمایش می‌دهد.

OneDrive for Business

فضای وان درایو برای اشتراک گذاری فایل ها و اسناد است. اگر حساب آفیس ۳۶۵ خریداری شده باشد، فضایی حدود ۱ ترابایت به کاربر اختصاص خواهد یافت.

SharePoint

آفیس ۳۶۵ نرم افزار شیرپوینت را به صورت آنلاین در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد که بر روی سرورهای مایکروسافت میزیانی می‌شود. شیرپوینت نسخه ۲۰۱۶ است و از زبان‌های مختلف پشتیبانی می‎کند.

Planner

ابزار Planner یکی از جدیدترین محصولات مایکروسافت است که به افیس ۳۶۵ اضافه شده است. این ابزار در اواسط سال ۲۰۱۶ به آفیس ۳۶۵ اضافه شد. با استفاده از پلنر می‌توانید برنامه‌ریزی کارها و پروژه‌ها و وظایف مرتبط با هر کدام از پروژه‌ها را به بهترین شکل ایجاد و مدیریت نمایید. ایجاد گزارشات متنوع و قابلیت اشتراک اطلاعات بین افراد و تیم از امکانات مهم این سرویس است.

Tasks

نسخه ابتدایی از سرویس Planner  است که در سطح ایمیل و آتلوک تعریف شده و صرفا جهت ایجاد تسک و وظایف جاری استفاده می شود.

Power BI

یکی از محصولات حرفه‌ای و قدرتمند مایکروسافت در آفیس ۳۶۵، Power BI است. این ابزار امکان تولید گزارشات مختلف از بیش از ۵۰ بانک اطلاعاتی مختلف را فراهم کرده است. Power BI از طریق کانکتور اختصاصی به نام Data Gateway می‌تواند به پایگاه های اطلاعاتی سازمان شما متصل شده و از این داده‌های سازمانی گزارشات محتلف را روی بستر ابری مایکروسافت نمایش دهد. می‌توان  گزارشات مورد نیاز را از طریق نرم افزار Power Bi Desktop تولید و بر روی اکانت آفیس ۳۶۵ پابلیش یا منتشر کرد. در این حالت با دسترسی‌های مختلفی که بر روی گزارشات اعمال می‌کنید می‌توانید به سایر همکاران خود دسترسی مشاهده گزارشات را در بستر وب بدهید.

خرید Microsoft 365

سرویس سازمانی مایکروسافت 365 برای کسب و کارها و سازمان‌ها با قیمت‌های مختلف زیر عرضه شده است:

خرید microsoft 365

خرید microsoft 365

همانطور که مشاهده می‌کنید حد اقل قیمت خرید مایکروسافت 365 که پلن پایه تجاری آن است، ماهانه 6 دلار به ازای هر کاربر هزینه دارد و علاوه بر سرویس ایمیل، محصولات متداول آفیس را هم پشتیبانی می‌کند. در پیشرفته‌ترین سطح سرویس؛ همانطور که مشاهده می‌کنید، در ازای 22 دلار برای هر کاربر در ماه علاوه بر سرویس ایمیل، شما می‌توانید از تمامی سرویس‌های قابل استفاده آفیس هم در بستر ایمیل خود بهره‌مند شوید.

درست است که مجموعه خدمات و ابزارهای مایکروسافت بسیار کاربردی و حرفه‌ای هستند، اما خرید Microsoft 365  برای کسب و کارها بسیار گران است و نمی‌توان به راحتی از مسئله هزینه نهایی آن چشم‌پوشی کرد.

سرویس خود را انتخاب کنید

برای خرید ایمیل سازمانی و شرکتی و مشاهده‌ی پلن‌های قیمتی می‌توانید از روش زیر اقدام کنید. یا اگر سؤالی در مورد محصول و ویژگی‌های آن دارید، با کارشناسان اپیک تماس بگیرید.

فهرست مطالب

پست های مرتبط

به ما اعتماد کرده اند