سرویس ایمیل سازمانی یا ایمیل شرکتی، یک ایمیل اختصاصی است که روی دامنه متعلق به خودتان تعریف و ساخته می‌شود. در صورتی که شما از هاست cPanel استفاده می‌کنید، می‌توانید برای ساخت ایمیل سازمانی با cpanel مراحل گفته شده از این مقاله را دنبال کنید. همانطور که از نام ایمیل سازمانی یا ایمیل شرکتی پیداست، شما در گام نخست نیاز به یک دامنه اختصاصی دارید که باید آنرا خریداری کنید و روی پنل خود تنطیماتی انجام دهید تا دامنه اختصاصی شما را روی پنل معرفی کنید.

ساخت ایمیل روی هاست

پیش از این که سرویس ایمیل خود را روی Cpanel بسازید، بد نیست بدانید که به طور کلی سرویس‌های ایمیلی که روی هاست ارائه شده‌اند، معمولا یکی از قابلیت‌های جانبی هاست یا سرویس میزبانی به شمار می‌آیند. در نتیجه نمی‌توانید انتظار داشته باشید که امکانات و قابلیت‌های آن در سطح یک سرویس ایمیل حرفه‌ای   باشد. بطور مثال در سرویس‌های ایمیل حرفه‌ای قابلیت‌هایی نظیر مدیریت هوشمند اسپم، ابزارهای بک‌آپ و آرشیو، قابلیت‌های کار تیمی در بستر ایمیل و بسیاری خدمات دیگر ارائه می‌شوند که در سرویس‌های ایمیل تحت هاست خبری از بسیاری از این قابلیت‌ها نیست.

سرویس ایمیلی که روی cPanel ارائه شده است، به دلایلی که در بالا گفته شد قابلیت‌ها و امکانات محدودتری نسبت به سرویس‌های ایمیل تخصصی و حرفه‌ای دارد. در صورتی که نیاز به یک سرویس ایمیل حرفه‌ای‌تر با قابلیت‌های Collaboration و استفاده از ابزارهایی نظیر تقویم سازمانی، مدیریت وظایف و … دارید، می‌توانید از سرویس‌های ایمیل ابری که نیازی به خرید هاست ندارند استفاده کنید و روی دامنه اختصاصی خودتان سرویس ایمیل حرفه‌ای داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید قابلیت‌های سرویس ایمیل اپیک را ببینید.

ایمیل روی هاست سایت

درصورتی که قصد راه‌اندازی وب‌سایتی برای  کسب و کار خود دارید، می‌توانید یکی از سرویس‌های میزبانی که خدمات ایمیل هم ارائه می‌کنند را خریداری کنید. البته بسته به این که  چه سطحی از سرویس میزبانی را خریداری کنید، امکان ایجاد تعداد معینی حساب ایمیل را هم خواهید داشت. تعداد حساب ایمیل و هزینه‌ای که برای خرید سرویس میزبانی پرداخت می‌کنید، به شرکت ارائه کننده خدمات میزبانی بستگی دارد. بنابراین، پیش از خریداری سرویس میزبانی، از ارائه خدمات ایمیل روی آن اطمینان حاصل کنید.

مراحل ساخت ایمیل در Cpanel

ما در ادامه این مقاله قصد داریم مراحل ساخت ایمیل سازمانی روی cPanel را با هم مرور کنیم.

1- پس از ورود به کنترل پنلcPanel بخش “Email Accounts” را مطابق شکل زیر انتخاب کنید

ایجاد ایمیل اینفو در سی پنل

2-در قسمت Email Accounts گزینه “Create+” را انتخاب کنید

ساخت ایمیل اینفو در سی پنل

3- اطلاعات حساب ایمیل را وارد کنید

در صفحه زیر، ابتدا نام حساب ایمیلی که می‌خواهید برای خود ایجاد کنید را وارد نمایید. در ادامه گذرواژه حساب ایمیل را وارد کنید.

ساخت ایمیل اینفو در Cpanel

شما می‌توانید در قسمت Optional Setting میزان فضای لازم برای حساب ایمیل خود از گزینه “Storage Space” وارد کرده و در نهایت برای ساخت ایمیل جدید بر روی “CREATE” کلیک کنید.

گزینه های دیگر در ایجاد حساب ایمیل اینفو روی سی پنل

روش ورود به ایمیل  در Cpanel

در صورتی که شما دامنه domain.com را در اختیار داشته باشید و روی cPanel آدرس ایمیل خود با نام email@domain.com را بسازید. حالا زمان آن است که وارد سرویس ایمیل خود شوید تا از آن استفاده کنید. برای این که وارد سرویس ایمیل خود شوید، دو راه دارید.

دسترسی به ایمیل‌ها از طریق cpanel

برای کاربرانی که به پنل مدیریتی cPanel دسترسی دارند، امکان بررسی ایمیل‌ها در خود پنل وجود دارد. برای این کار مطابق شکل زیر وارد بخش Email Accounts در cPanel شوید.

ایجاد ایمیل اینفو در سی پنل

در این قسمت مطابق شکل، با انتخاب گزینه Check Email روبروی حساب ایمیلی که قبلا ساخته‌اید، می‌توانید وارد سرویس ایمیل شوید:

ورود به حساب ایمیل Cpanel

شما برای مدیریت ایمیل‌ها در cPanel می‌توانید یکی از دو نرم‌افزاری که در این بستر وجود دارد را انتخاب کنید.

انتخاب نرم افزار پیش فرض برای سرویس ایمیل

رابط کاربری Horde مشابه شکل زیر است:

horde برای ایمیل سازمانی در cpanel

رابط کاربری roundcube مشابه شکل زیر است:

roundcube ایمیل سازمانی در cpanel

دسترسی به ایمیل از طریق مرورگر

شما می‌توانید از طریق مرورگر به سرویس وب متصل شوید. بنابراین، درمرورگرتان آدرس http://domain.com:2095 و یا http://domain.com/webmail را وارد کنید. توجه داشته باشید که بجای domain.com باید نام دامنه خود را وارد نمایید.

ورود به وب میل در cpanel از طریق مرورگر

در این صفحه، در قسمت‌های ایمیل و گذرواژه، نام ایمیل و گذرواژه‌ای که در مرحله قبل ساختید را وارد کرده و روی گزینه “login” کلیک کنید.

ساخت ایمیل اینفو بدون سایت در cpanel

در صورتی که شما هنوز سایت خود را راه‌اندازی نکرده‌اید، اما از قبل یک دامنه و یک هاست با سرویس cPanel خریداری کرده‌اید، می‌توانید از همین هاست برای ساخت ایمیل اینفو برای شرکت یا کسب و کارتان و بر روی دامنه متعلق به خودتان استفاده کنید.  ایمیل اینفو یک آدرس ایمیل متعارف است. امروزه اکثر افرادی که در حوزه اینترنت با شرکت‌ها و سازمان‌ها در ارتباط هستند، می‌دانند که به طور حتم یک آدرس ایمیل اینفو  یا info وجود دارد که توسط روابط عمومی شرکت یا سازمان دریافت می‌شود.
شما برای ساخت ایمیل اینفو، می‌توانید مطابق روشی که در اول این مقاله توضیح داده شد، وارد cPanel شوید و با استفاده از  نام دامنه کاری تان که در cPanel اضافه کرده‌اید، به قسمت  Email Account بروید. 
توجه داشته باشید که حتما نام کاربری حساب ایمیل خود را info بگذارید تا در نهایت آدرس ایمیلی که برای شما ساخته می‌شود به صورت info@yourdomain.com باشد.

ساخت ایمیل شرکتی رایگان در Cpanel

در این مقاله روش ساخت ایمیل و ورود به ایمیل را در Cpanel آموزش دادیم. اماباید بدانید که ساخت ایمیل شرکتی در Cpanel رایگان نیست. بلکه شما از قبل هزینه سرویس ایمیل را در زمان خریداری هاست پرداخت کرده‌اید. البته اگر نیازی به وب‌سایت ندارید و سرویس ایمیل شرکتی نیاز دارید، می‌توانید از خریدن هاست به طور کلی صرف نظر کرده و فقط سرویس ایمیل به اندازه نیازمندی خود خریداری کنید.   در این روش شما با در اختیار داشتن یک دامنه اختصاصی  متعلق به شرکت یا کسب  و کارتان، و با مشخص کردن تعداد حساب ایمیل و ابزارهای جانبی که به آنها نیاز دارید، هزینه کمتری را در قبال یک سرویس ایمیل حرفه‌ای پرداخت خواهید کرد.




سرویس خود را انتخاب کنید

برای خرید ایمیل سازمانی و شرکتی و مشاهده‌ی پلن‌های قیمتی می‌توانید از روش زیر اقدام کنید. یا اگر سؤالی در مورد محصول و ویژگی‌های آن دارید، با کارشناسان اپیک تماس بگیرید.

فهرست مطالب

پست های مرتبط

به ما اعتماد کرده اند