مارک زاکربرگ مدیرعامل شرکت فیسبوک بابت اختلال در دسترسی به سرویس‌های فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌آپ، ابراز تاسف و  از تمامی کاربران و کسب و کارهای فعال در این شبکه‌ها عذرخواهی کرد. 

روز دوشنبه 12 مهرماه (11 اکتبر 2021 ) بطور ناگهانی دسترسی تمامی کاربران به فیسبوک و زیرمجموعه‌های آن به‌ مدت 5 ساعت قطع شد. با تلاش زیاد مهندسان و متخصصان این شرکت، دسترسی‌ها پس از وقفه 5 ساعته، به حالت اول بازگشت.

 مشکل پیش‌آمده علاوه بر وقفه در سرویس‌ها، بسیاری از ابزارها و سیستم‌های داخلی شرکت فیسبوک را تحت‌تاثیر قرار داده بود. همین مسئله تلاش‌های تیم فنی را برای تشخیص سریع و حل مشکل پیچیده کرده بود.

تیم مهندسی فیسبوک اعلام کرد که پس از اجرای به‌روزرسانی و تغییرات پیکربندی مسیریاب‌های اصلی -که وظیفه هماهنگی ترافیک شبکه بین مراکز داده را به عهده دارند- شبکه فیسبوک از دسترس خارج شد. این اختلال در ترافیک شبکه، تاثیر مستقیم روی ارتباط مراکز داده داخلی فیسبوک گذاشت و باعث توقف تمامی سرویس‌های این شرکت شد.

فیسبوک با بیان این موضوع که هیچ فعالیت مخربی دلیل این قطعی نبوده است؛ علت اصلی را مشکلی در تغییر پیکربندی بیان کرد. همچنین هیچ مدرکی مبنی بر به خطرافتادن و افشای اطلاعات کاربران به دلیل این مشکل وجود ندارد.

 در حال حاضر تمامی سرویس‌ها، آنلاین هستند و همه تیم تلاش کردند تا همه چیز به‌حالت عادی بازگردد.

مدیرعامل فیسبوک با بیان این موضوع که افراد و کسب‌و‌کارهای بسیاری در سراسرجهان هر روز برای برقراری ارتباط روی ما حساب می‌کنند و با درک تاثیر این وقفه‌ها در زندگی افراد، از تمامی افرادی که تحت‌تاثیر این وقفه قرار گرفته‌اند عذرخواهی کرد. وی در ادامه یادآور شد که باتوجه به این اتفاق، در تلاش برای مقاوم‌کردن زیرساخت‌های این سرویس‌ها است.

برای توضیحات بیشتر در مورد این اختلال، مقاله “چگونگی ناپدیدشدن فیسبوک از اینترنت” را بببینید.

منبع : https://engineering.fb.com/2021/10/04/networking-traffic/outage/

 

سرویس خود را انتخاب کنید

برای خرید ایمیل سازمانی و شرکتی و مشاهده‌ی پلن‌های قیمتی می‌توانید از روش زیر اقدام کنید. یا اگر سؤالی در مورد محصول و ویژگی‌های آن دارید، با کارشناسان اپیک تماس بگیرید.

فهرست مطالب

پست های مرتبط

به ما اعتماد کرده اند