مکان شما:

خرید و راه اندازی ایمیل بدون نیاز به خرید هاست

خلاصه مطلب

فهرست مطالب

فایل صوتی متن مقاله

اگر با اطلاعات عمومی این موضوع آشنایی دارید و به دنبال محتوای فنی و تخصصی در مورد این مطلب هستید، میتوانید از طریق این دکمه اقدام نمایید.

زمانی که صحبت از خرید سرویس ایمیل به میان می‌آید ممکن است تصور کنیم برای داشتن یک سرویس ایمیل سازمانی و اختصاصی، حتما نیاز به خرید هاست یا میزبان داریم. اما در این مقاله خواهیم دید که بدون نیاز به تهیه هاست هم می‌توانید اقدام به خرید سرویس ایمیل اختصاصی کنید.

توسعه استفاده کسب و کارها و شرکت‌ها از سرویس ایمیل حرفه‌ای، شرکت‌های ارائه دهنده ایمیل سازمانی را بر آن داشت که  انواع مختلفی از محصولات سرویس ایمیل سازمانی را ارائه کنند. تنوع این محصولات بر اساس نیازمندی‌های مختلف و متنوع مشتریان سروی ایمیل سازمانی است.

در دو سال گذشته، به دلیل همه‌گیری کرونا، تلاش جهانی برای کم کردن مراجعات غیر ضروری به مکان‌های عمومی و فاصله‌گذاری اجتماعی آغاز شد. به دنبال آن، کم کم روش‌های نوین ارتباطی جایگزین روش‌های سنتی و مراجعات حضوری شد. استفاده از اینترنت برای  برقراری ارتباط سبب رونق بسیار زیاد کسب و کارهای آنلاین گشت و نرخ استفاده از بسترهای آنلاین هم با روند رو به رشدی همراه بود. در نتیجه بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارها به سمت استفاده از ابزارهای نوین حرکت کردند.

یکی از این ابزارها، استفاده از ایمیل سازمانی است که مزیت‌های بسیار زیادی هم برای  کسب و کارها و هم برای مشتریان دارد. برای خرید سرویس ایمیل سازمانی باید با انواع مختلف آن آشنایی داشته باشید تا محصولی مناسب و کارآمد را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه تهیه کنید.

مزایای خرید ایمیل سازمانی و روش‌های آن

سرویس ایمیل، برخلاف آنچه به نظر می‌رسد یک سرویس بسیار پیچیده و تخصصی است. زمانی که تصمیم به خرید ایمیل سازمانی می‌گیرید، باید بدانید که سرویس‌های ایمیل سازمانی انواع مختلفی دارند. 

هر کدام از این سرویس‌ها به مرور با توجه به نیازمندی‌های بازار توسعه یافتند تا بتوانند به نحو بهتری سرویس مطلوبی را به کسب و کارها ارائه دهند. سرویس ایمیل یک بستر تبادل پیام است که وظیفه ارسال و دریافت ایمیل را بر عهده دارد. اما با توجه به ماهیت آن به عنوان یکی از کانال‌های ارتباطی رسمی برای کسب و کارها، باید ارتباطی پایدار و امن را برقرار کند. 

حفظ امنیت و پایداری سرویس ایمیل یک کار تخصصی است که نیاز به دانش و تجربه زیادی در حوزه این محصولات دارد. به همین دلیل است که هزینه راه‌اندازی سرویس ایمیل توسط خود کسب و کارها گاهی می‌تواند هزینه بسیار بالاتری نسبت به خرید آن سرویس در پی داشته باشد.

ایمیل بدون هاست

خرید ایمیل سازمانی- نصب روی هاست

یکی از روش‌های خرید ایمیل شرکتی، خرید سرویس و نصب آن روی فضای تحت مالکیت سازمان یا شرکت است. در صورتی که یک شرکت یا سازمان بخواهد از هاست یا میزبان خود برای راه‌اندازی سرویس ایمیل استفاده کند، می‌تواند اقدام به خرید یک ابزار ایمیل سازمانی کرده و آن را روی هاست خود نصب کند.

سرویس میزبان یا هاست در اصل به فضایی در اینترنت گفته می‌شود که توسط آن می‌توان خدمات مختلفی در بستر شبکه یا اینترنت عرضه کرد. خدماتی از جمله سایت، فضای ذخیره اطلاعات یا راه‌اندازی اپلیکیشن برای ارتباط با مخاطبان همگی برای راه‌اندازی نیاز به هاست دارند. یکی از این خدماتی که در بستر شبکه و اینترنت ارائه می‌شود، سرویس ایمیل است.

خرید ایمیل سازمانی – بدون نیاز به هاست

تصور عموم کاربران این است که برای این که بتوانند از سرویس ایمیل اختصاصی برای کسب و کار خود بهره‌مند شوند، ابتدا باید هاست خریداری کنند. اما خواهیم دید که دیگر برای خرید ایمیل سازمانی ضرورتی برای خرید هاست ندارید. 

برای سازمان‌ها و شرکت‌هایی که نمی‌خواهند هاست یا میزبان برای سرویس ایمیل خود خریداری کنند، امکان خرید سرویس‌های ایمیل ابری فراهم است. سرویس‌های ایمیل ابری، خدماتی هستند که به صورت SaaS ارائه می‌شوند. 

این سرویس‌ها روی سرورهای ابری شرکت ارائه دهنده خدمات از قبل نصب و راه‌اندازی شده اند. در نتیجه در صورتی که سازمان یا شرکتی بخواهد از این سرویس‌ها استفاده کند، می‌تواند با تعیین میزان نیازمندی خود از این سرویس‌ها، بدون معطلی از سرویس خریداری شده خود استفاده کند.

سرویس خود را انتخاب کنید

برای خرید ایمیل سازمانی و شرکتی و مشاهده‌ی پلن‌های قیمتی می‌توانید از روش زیر اقدام کنید. یا اگر سؤالی در مورد محصول و ویژگی‌های آن دارید، با کارشناسان اپیک تماس بگیرید.

مزیت های سرویس ایمیل بدون هاست

سرویس‌های ابری، مزیت‌های بسیار زیادی با خود به همراه آوردند. این سرویس‌ها هم برای کسب و کارها و هم برای مشتریان، انتخاب مناسبی است، مگر در شرایطی که محدودیت‌های امنیتی یا سیاست‌های سازمانی برای استفاده از سرویس‌های تحت مالکیت خود سازمان‌ها وجود داشته باشد. 

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ایمیل ابری، از یک تیم پشتیبانی و نظارت حرفه‌ای برای حفظ پایداری و امنیت سرویس خود بهره می‌برند که به صورت کاملا متمرکز و پیوسته وضعیت سرویس را رصد می‌کنند.

ایمیل بدون هاست

مزایای استفاده از سرویس ایمیل ابری را می‌توان در موارد زیر دید:

برخورداری از آخرین به‌روز رسانی‌های سطح سیستم عامل و نرم افزار

زمانی که از سرویس ایمیل بدون هاست استفاده می‌کنید، عملا تمامی موارد مربوط به هاست و سرور میزبان، از قبیل مسئولیت مانیتورینگ وضعیت سرورها، نصب پچ‌ها و افزونه‌های به‌روز رسانی سیستم عامل و نرم‌افزارهای مرتبط با سرویس ایمیل همگی به عهده شرکت ارائه دهنده سرویس است.

این مسئله به این دلیل اهمیت زیادی دارد که استفاده از نسخه‌های قدیمی روی سرورها، یکی از دلایل متداول به خطر افتادن امنیت سرویس‌ها است.

همچنین در نسخه‌های ابری سرویس ایمیل، در صورتی که نرم افزار نیاز به آپدیتی داشته باشد، این آپدیت بلافاصله توسط تیم پشتیبانی حرفه‌ای سرویس دهنده ایمیل انجام می‌شود.

بهره‌برداری آنی از سرویس ایمیل بدون هاست

سرویس ایمیل ابری، یک سرویس حاضر و آماده است که همه چیز در آن برای استفاده مشتریان فراهم شده است. در نتیجه، به محض این که سرویس ایمیل خود را خریداری می‌کنید، می‌توانید برای خود و کاربرهایی که می‌خواهید حساب ایمیل بسازید و شروع به استفاده از ایمیل خود کنید.

این مسئله برای سرویس‌هایی که روی هاست نصب می‌شوند صدق نمی‌کند. زیرا در این سرورها مدت زمانی برای آماده‌سازی زیر ساخت، نصب برنامه و تنظیمات آن نیاز است و معمولا این زمان بسته به نوع سرویس ایمیلی که خریداری کرده‌اید متفاوت است.

پشتیبانی حرفه‌ای و تمام وقت در سرویس‌های ایمیل بدون هاست

همانطور که گفته شد، سرویس‌های ایمیلی که بصورت ابری ارائه می‌شوند به طور دائم در حال نظارت و پشتیبانی هستند. این مسئله در مورد سرویس‌هایی که روی هاست مشتریان نصب می‌شود نمی‌تواند بطور کامل و جامع اجرا شود.