همراه توکا، ابزاری نوین و کارآمد برای کاربران ایمیل ابری اپیک و ایمیل سازمانی توکا است که با رویکرد بهبود دسترسی کاربران به ایمیل توسعه یافته است.
در کنار دریافت آنی ایمیل و امکان ارسال پیام؛ همراه توکا امکانات مختلفی مانند تنظیم امضا، همگام‌سازی تمام پوشه‌ها، ذخیره پیوست بر کارت حافظه، مرتب‌سازی پیام‌ها، سفارشی‌سازی نمایش ایمیل‌ها و بسیاری قابلیت‌های دیگر برای شما فراهم کرده است. می‌توان گفت همراه توکا، یک میز کار کامل است که در کوتاه‌ترین زمان روی تلفن هوشمند شما نصب شده و به راحتی به سرور توکا متصل می‌شود.
این مقاله آموزشی برای کاربران حساب توکا است تا بتوانند با نصب برنامه همراه توکا، سریع‌تر و راحت‌تر به سرویس ایمیل خود دسترسی داشته باشند. در این مقاله فرض بر این است که کاربر سرویس ایمیل اپیک یا توکا را می‌شناسد و از امکانات و قابلیت‌های آن آگاه است.

ورود به همراه توکا

برای استفاده از اپلیکیشن همراه توکا روی گوشی‌های با سیستم عامل اندروید ابتدا باید همراه توکا را دانلود و نصب کنید . (لینک دانلود همراه توکا از کافه بازار)

پس از نصب برنامه روی تلفن همراه خود صفحات خوش آمد گویی برنامه را مشاهده خواهید کرد:

همراه توکا- صفحه ورود

همراه توکا- صفحه ورود

زمانی که برای نخستین بار برنامه را باز می‌کنید، تنها کاری که در این قسمت لازم است انجام دهید، این است که نشانی رایانامه و گذرواژه اپیک یا توکای خود را برای احراز هویت وارد کنید.پ

همراه توکا- ورود

همراه توکا- ورود

در قسمت رایانامه، باید نشانی رایانامه کامل خود را بنویسید. یعنی اگر ایمیل شما test@toucamail.com است، باید آنرا کامل و درست در کادر نشانی رایانامه وارد کنید.
در کادر گذرواژه، رمز حساب کاربری توکای خود را وارد کنید و سپس دکمه احراز هویت را بزنید. با این کار ابتدا برنامه تنظیمات سرور ورودی و سرور خروجی حساب توکای شما را بررسی می‌کند. این تنظیمات بصورت پیش‌فرض در هوراه توکا قرار داده شده‌اند و نیازی نیست شما در این قسمت تنظیمات را بصورت دستی وارد کنید. پس از بررسی تنظیمات ورودی و تنظیمات خروجی سرور ایمیل توکا، در صورت صحت اطلاعات وارد صفحه ایمیل خود خواهید شد.

صفحه اول سرویس همراه توکا

به محض ورود به ایمیل، همراه توکا ، آخرین ایمیل‌های دریافتی شما را بارگذاری کرده و می‌توانید ایمیل‌ها را به ترتیب اولویت دریافت، در صفحه خود مشاهده کنید.
شکل زیر، صفحه نخست برنامه همراه توکا پس از بارگذاری ایمیل‌های دریافتی حساب توکای شما است. به صورت پیش‌فرض، ایمیل‌ها به ترتیب زمان دریافت مرتب شده‌اند. هر ردیف از این صفحه، نشان دهنده یک ایمیل است. در ادامه، به معرفی دقیق‌تر این صفحه پرداخته‌ایم:

همراه توکا- نمایش پیام‌های دریافتی

همراه توکا- نمایش پیام‌های دریافتی

• اولین سطر، بخشی از موضوع ایمیل است. در صورتی که موضوع ایمیل طولانی باشد، فقط بخشی از آن که در این سطر جا بشود را خواهید دید.
• زمان دریافت ایمیل به موازات موضوع ایمیل درج شده است.
• در سطر بعدی، نام فرستنده و بخش کمی از متن ایمیل نشان داده شده است.

• در صورتی که ایمیل پیوستی داشته باشد، علامت در انتهای موضوع ایمیل نشان داده می‌شود.
• در صورتی که می‌خواهید ایمیل‌های خود را علامت‌گذاری کرده تا بعدا بتوانید آنها را راحت‌تر پیدا کنید، علامت ستاره را بزنید. در صورتی‌که ایمیلی را در سرویس وب توکا پرچم‌گذاری کرده باشید، در این برنامه این ایمیل‌ها را به صورت ستاره‌دار خواهید دید.

خواندن پیام جدید

برای دیدن یک ایمیل، کافی است روی آن بزنید تا تمام اطلاعات آن را در صفحه جدید ببینید. زمانی که روی یک پیام می‌روید؛ تصویر زیر را خواهید دید که جزییات هر پیام را نشان می‌دهد.

همراه توکا- خواندن پیام

همراه توکا- خواندن پیام

درصورتی که پیام پیوست داشته باشد، با زدن روی فایلی که در انتهای پیام نشان داده می‌شود، پیوست‌ها روی دستگاه شما دریافت (Download) می‌شوند.

پاسخ/ رونوشت/ اشتراک گذاری پیام

نوار کنش‌ها که در پایین پیام قرار دارد، شامل عملیاتی است که می‌توانید برای ارسال رونوشت، پاسخ یا اشتراک‌گذاری پیام انجام دهید.
در این نوار، از بین گزینه‌های “پاسخ”، “پاسخ به همه”،”ارسال رونوشت”، حذف می‌توانید یکی را انتخاب کنید. همچنین با انتخاب گزینه بیشتر، می‌توانید یکی از عملیات زیر را انتخاب کنید:
– علامت زدن به عنوان خوانده نشده
– سازماندهی
– ویرایش به عنوان پیام جدید
– اشتراک گذاری
توجه داشته باشید گزینه‌هایی که در قسمت سازماندهی پیام در دسترس هستند، جهت انتقال پیام به پوشه‌های معین یا قابل انتخاب بوده و شامل موارد زیر است:
– بایگانی (انتقال پیام به پوشه بایگانی)
– هزرنامه (انتقال پیام به پوشه هرزنامه)
– انتقال به (انتقال پیام به پوشه قابل انتخاب توسط کاربر)
– کپی به (انتقال یک کپی از پیام به پوشه قابل انتخاب توسط کاربر)

نکته مهم: درصورتی‌که پیامی پیوست داشته باشد، زمانی که می‌خواهید پیام را به صورت رونوشت برای دیگران ارسال کنید، حتما باید پیوست پیام را قبلا دانلود کرده باشید، در غیر این صورت، رونوشت شما بدون پیوست ارسال خواهد شد.

انتخاب سریع کنش‌های متداول

همراه توکا به ‌گونه‌ای طراحی شده است که کاربر با لمس و کشیدن پیام به اطراف بتواند دسترسی سریع روی عملیات پر کاربرد داشته باشد.

همانطور که در زیر نشان داده شده است، با لمس پیام و کشیدن آن به راست، امکان پاسخ، ارسال رونوشت و علامت زدن به عنوان خوانده نشده قرار دارد. همچنین با کشیدن پیام به سمت چپ، گزینه حذف پیام در دسترس است:

همراه توکا- کنش‌های سریع

همراه توکا- کنش‌های سریع

نوشتن پیام جدید در همراه توکا

نوشتن پیام جدید در همراه توکا بسیار ساده است. برای این کار، کافی است روی دکمه نوشتن که پایین صفحه اول برنامه دیده می‌شود بزنید. سپس پنجره جدیدی برای نوشتن پیام باز خواهد شد.

همراه توکا- نوشتن پیام جدید

همراه توکا- نوشتن پیام جدید

در این صفحه، (تصویر وسط از شکل بالا) حساب کاربری شما به عنوان فرستنده پیام قرار دارد.
(توجه داشته باشید در صورتی که شما برای حساب کاربری خود، شخصیت تعریف کرده باشید، اینجا می‌توانید فرستده پیام را تغییر دهید و یکی از شخصیت‌های تعریف شده را انتخاب کنید.)
در قسمت “به” آدرس ایمیل دریافت کننده/دریافت کنندگان را وارد کنید.
متن و موضوع پیام را در قسمت‌های مشخص شده در شکل بالا وارد کنید.
در صورتی که ایمیل شما پیوست دارد، آنرا با زدن علامت سنجاق به ایمیل اضافه کنید.
گزینه‌های بیشتر برای این پیام را با زدن علامت سه نقطه مطابق شکل فوق خواهید دید که شامل: افزودن از مخاطبان (در اینجا منظور افزودن از مخاطبان تلفن هوشمند شما است)، ذخیره پیام در پیش‌نویس، دور انداختن و دریافت رسید پیام است.
زمانی که ایمیل شما تکمیل شد، با زدن علامت فلش، پیام را ارسال کنید.
توجه داشته باشید در صورتی که به هر دلیل ارتباط اینترنت برقرار نباشد، پیام در “صندوق خروجی” قرار می‌گیرد و به محض دسترسی به اینترنت، پیام شما ارسال شده و در پوشه پیام‌های ارسال شده قرار خواهد گرفت.

جستجو، مرتب کردن و انتخاب ایمیل‌ها

زمانی که در پوشه ایمیل هستید، بالای ایمیل‌ها این کادری را مشاهده می‌کنید که نام پوشه‌ای که در آن قرار دارید در بالای کادر نوشته شده است. می‌توانید هر یک از پوشه‌های دیگر ایمیل نظیر پیام‌های ارسال شده، پیش‌نویس و … را انتخاب کنید.

همراه توکا- جستجوی ایمیل

همراه توکا- جستجوی ایمیل

با رفتن روی علامت سه نقطه، دو گزینه “انتخاب همه” و “علامت زدن همه به عنوان خوانده شده” را خواهید دید.

علامت سه خط برای مرتب سازی ایمیل‌ها است که می‌توانید بر اساس گزینه‌های زیر مرتب کنید:

  • تاریخ
  • رسیدن
  • موضوع
  • ستاره
  • خوانده/ نخوانده
  • پیوست‌ها

برای جستجو در ایمیل‌ها علامت ذره بین را زده و در کادری که باز می‌شود، عبارت مورد نظر خود را وارد کنید تا جستجو انجام شود.

ورود به تنظیمات

برای این که بتوانید در این برنامه تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید، می‌توانید به قسمت تنظیمات بروید.

برای رفتن به قسمت تنظیمات روی علامت سه خطی که در گوشه سمت چپ قرار دارد بزنید تا گزینه‌های بیشتری را در این برنامه ببینید.

همراه توکا- ورود به تنظیمات

همراه توکا- ورود به تنظیمات

در بالای این صفحه، نام کاربری خود را خواهید دید. اگر بیش از یک حساب ایمیل دارید، در صورتی‌که روی علامت فلش کنار نام کاربری بزنید، می‌توانید حساب کاربری دیگر خود را انتخاب کرده و وارد آن حساب شوید.
در کادری که زیر نام حساب کاربریتان مشاهده می‌کنید، تمامی پوشه‌های ایمیل خود را خواهید دید.

در کادر آخر این قسمت، دو گزینه “مدیریت پوشه‌ها” و “تنظیمات” قرار دارد.

مدیریت پوشه‌ها

زمانی که روی گزینه مدیریت پوشه‌ها می‌روید، ابتدا فهرست پوشه‌ها را می‌بینید.
با انتخاب هر یک از پوشه‌ها مطابق شکل زیر به صفحه تنظیمات پوشه رفته و می‌توانید برخی از ویژگی‌های پوشه‌های ایمیل خود را تغییر دهید.
به عنوان مثال، می‌توانید سطح نمایش پوشه را تغییر دهید.

همراه توکا- مدیریت پوشه‌ها

همراه توکا- مدیریت پوشه‌ها

توجه داشته باشید، تعیین سطح نمایش پوشه در این قسمت انجام می‌شود. شما می‌توانید با تغییر سطح پوشه‌ها، و در ادامه تغییر نحوه نمایش پوشه‌ها، برخی از پوشه‌ها را پنهان کنید که در حالت عادی نمایش داده نشوند. به عنوان مثال، می‌توانید یکی از پوشه‌ها را سطح 2 کنید.
بعد در صفحه مدیریت پوشه‌ها، روی علامت سه نقطه بزنید و با انتخاب گزینه “نمایش کدام پوشه‌ها…” یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید.

تنظیمات کلی

زمانی که روی تنظیمات بزنید، چند گزینه برای تنظیمات در اختیار شما خواهد گذاشت:

همراه توکا- تنظیمات کلی

همراه توکا- تنظیمات کلی

  • “تنظیمات کلی” شامل قسمت‌های زیر است:
    تنظیمات “نمایش” برنامه مربوط به تغییر ظاهر برنامه نظیر تغییر تم صفحه و سایز فونت ها و … است.
  • در تنظیمات “برهم‎کنش”، می‌توانید جابجایی بین ایمیل‌ها با دکمه‌های دستگاه، رفتن به پیام بعدی یا برگشت به لیست پس از حذف یا تائید کنش‌ها را تنظیم کنید.
  • “اعلان‌ها” همانطور که از نامش پیداست، تنظیم اعلان‌های برنامه در زمان دریافت پیام جدید است.
  • در تنظیم “شبکه”، می‌توانید روش همگام‌سازی در پس زمینه را تعیین کنید.
  •  “حریم خصوصی”، برای تنظیم پنهان‌سازی موضوع ایمیل در اعلان‌ها، مخفی کردن User Agent یا منطقه زمانی در ایمیل‌ها است.
  •  در نهایت، گزینه “عیب‌یابی” در این قسمت برای کمک به تیم توسعه برنامه است که در صورت بروز خطا، می‌توانید انتخاب کنید چه اطلاعاتی در لاگ برای تیم توسعه ارسال شود.

تنظیمات حساب

برای اینکه وارد قسمت تنظیمات حساب شوید، پس از انتخاب تنظیمات، روی گزینه حساب‌ها رفته و با انتخاب حساب توکای خود، مطابق شکل وارد تنظیمات حساب شوید.

همراه توکا- تنظیمات کاربر

همراه توکا- تنظیمات کاربر

  • در “تنظیمات حساب”، می‌توانید تنظیماتی که روی حساب توکای خود می‌توانید اعمال کنید را تغییر دهید.
  • “تنظیمات کلی” شامل تغییر نام حساب، انتخاب حساب بصورت پیش‌فرض و رنگ نمایش حساب کاربری است.
  • تنظیمات “خواندن رایانامه”، مربوط به نشان دادن عکس‌های پیوست ایمیل و همچنین علامت زدن ایمیل به عنوان خوانده شده پس از باز شدن ایمیل است.
  • “واکشی رایانامه” مربوط به تنظیماتی است که برای مشخص کردن اندازه فضای ایمیل، بازه زمان سرکشی به سرور برای بارگذاری ایمیل‌های جدید، همگام‌سازی‌ها، تنظیم کنش‌های مربوط به واکشی ایمیل‌ها، تغییر پیکربندی سرور ورودی و مواردی از این دست است.
  • در تنظیمات “ارسال رایانامه” می‌توانید برای ایمیل‌هایی که می‌نویسید، امضا، قالب، اضافه کردن شخصیت جدید، تغییر پیکربندی سرور خروجی و مواردی از این دست را تغییر دهید.
  • در تنظیمات “پوشه‌ها” انتخاب پوشه آغازین، پوشه‌های نمایان، تعیین پوشه بایگانی و غیره را می‌توانید انجام دهید.
    سایر تنظیمات نیز به همین صورت، مربوط به تغییر در تنظیمات اعلان‎ها، جستجو و در صورت نیاز، بکارگیری رمزنگاری برای ایمیل است.

خروج از حساب کاربری

در صورتی که می‌خواهید از حساب کاربری خارج شوید، در صفحه تنظیمات حساب کاربری روی علامت سه نقطه زده و گزینه خروج از حساب کاربری را انتخاب کنید.

پشتیبان برنامه

در صورتی که تمایل به تهیه پشتیبان از تنظیمات برنامه را دارید، می‌توانید این موارد را با “برون برد تنظیمات” به صورت یک فایل، به یک فضای ذخیره‌سازی صادر کنید.
در صورتی که به هر دلیلی تنظیمات برنامه از دست رفت، می‌توانید با “درون برد تنظیمات” به این برنامه وارد کرده و تنظیمات مورد نظر شما روی برنامه اعمال شود.

درباره

در این قسمت، اطلاعاتی در مورد نسخه برنامه و تیم توسعه توکا قرار داده شده است.

سرویس خود را انتخاب کنید

برای خرید ایمیل سازمانی و شرکتی و مشاهده‌ی پلن‌های قیمتی می‌توانید از روش زیر اقدام کنید. یا اگر سؤالی در مورد محصول و ویژگی‌های آن دارید، با کارشناسان اپیک تماس بگیرید.

فهرست مطالب

پست های مرتبط

به ما اعتماد کرده اند