بسیاری از ما که به صورت حضوری یا دورکاری مشغول رسیدگی به امور کاری و شخصی خود هستیم، احتمالا هر روز ساعاتی از روز را به بررسی ایمیل‌های خود اختصاص می‌دهیم. تحقیقات نشان داده است که حتی با وجود ابزارهای ارتباطی دیگر نظیر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی که در سال‌های اخیر توسعه یافته‌اند، همچنان در آینده، ایمیل برای تبادل کارهای رسمی و کاری در اولویت قرار دارد.

اما نکته جالب این است که علیرغم اهمیت بالای راه‌اندازی سرویس ایمیل شرکتی یا سازمانی برای شرکت‌ها، این شرکت‌ها درانتخاب سرویس ایمیل خود انتخاب‌های زیای ندارند. به عبارت بهتر امروزه تنها سه شرکت ارائه دهنده خدمات ارتباطی که بیش از 20 سال از عمرشان می‌گذرد، 91 درصد از سهم بازار ایمیل در ایالات متحده (و احتمالا بخش عمده آن در سراسر جهان) را در اختیار دارند: گوگل، مایکروسافت و یاهو؛ و دلیل اصلی انحصاری شدن بازار ایمیل را شاید بتوان در دشواری‌های ورود کسب و کارهای جدید به بازار تحت سلطه فناوری‌های بزرگ دانست.

حال باید دید که با وجود این که این سه شرکت بزرگ در خط مقدم فناوری قرار دارند و برای دهه‌های آینده نیز وجود خواهند داشت، چرا همچنان نیاز به راهکارها و محصولات جدید در حوزه ایمیل برای دنیا وجود دارد؟

به نظر می‌رسد که حتی این غول‌های فناوری هم هنوز نتوانسته‌اند تمام نیازمندی‌ها و مشکلاتی را که امروزه در خصوص سرویس ایمیل وجود دارد، حل کنند.

آینده ایمیل

آینده ایمیل به کدام سو می‌رود

مشکل پیام‌های ناخواسته

تحقیقات نشان می‌هد که در سال 2021، پیام‌های هرزنامه 45.1 درصد از ترافیک ایمیل را تشکیل داده‌اند. ارسال‌کنندگان هرزنامه از روش‌های مختلفی برای نفوذ به صندوق‌های ورودی استفاده می‌کنند و کنترل آن را در دست می‌گیرند. بدین ترتیب شما مجبور هستید هر هفته ساعت‌هایی را صرف حذف، لغو اشتراک و حتی ایجاد آدرس‌های الکترونیکی کاملا جدید برای جلوگیری از دریافت پیام‌های ناخواسته کنید.

مسئله ردیابی ایمیل‌‌ها با هدف تبلیغات

ارسال تبلیغات از طریق ایمیل در سالهای اخیر بسیار متداول شده است و ردیاب‌های پیام (معروف به پیکسل‌های جاسوسی) به اشکال مختلفی از جمله یک پیکسل نامرئی یا فونت‌های وب خاص در متن پیام‌ها تعبیه می‌شوند. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، بازاریابان اغلب از این پیکسل‌ها برای “تشخیص اینکه چه زمانی پیام باز می‌شود و حتی چه زمانی و در چه مکانی پیام توسط کاربر باز می‌شود” استفاده می‌کنند.

محدودیت‌های موجود در سرویس‌های ایمیل رایگان

امروزه برخی از محدودیت‌ها در استفاده از سرویس ایمیل به نظر اجتناب ناپذیر هستند، به عنوان مثال ما نمی‌توانیم اندازه فایلی بزرگتر از 25 مگابایت را ایمیل کنیم. یا این که به دلیل همه‌گیر شدن استفاده از آدرس ایمیل، ساخت یک حساب کاربری که کاملا مشابه با هویت واقعی شما باشد و نیازی به استفاده از ترکیبی از اعداد و حروف در آن نباشد، روی سرویس‌های ایمیل رایگان ممکن نیست.

نمایش قابلیت‌های بیش از اندازه نیاز کاربر

حتی در مواردی، ارائه یک صفحه پر از اطلاعات و قابلیت‌های جانبی در کنار سرویس ایمیل که با نیاز کاربر همخوانی ندارد می‌تواند برای کاربری که فقط می‌خواهد پیام ایمیل خود را مطالعه کند؛ کمی آزار دهنده و گیج کننده باشد.

البته باید گفت که حتی با وجود این مشکلات، آینده ایمیل روشن به نظر می‌رسد. زیرا در هر مشکل و شکستی که در سرویس ایمیل رخ می‌دهد، سرویس‌دهندگان از سر ناچاری، به نوآوری در ارائه خدمات ایمیل رو می‌آورند. به نظر می‌رسد با وجود رشد سریع فناوری‌های مخرب، شاهد به وجود آمدن سرویس‌های ایمیل قدرتمند باشیم که در سال‌های آینده پایدار خواهد بود.

آینده سرویس ایمیل

سرویس ایمیل در آینده

پیشبینی تغییرات ایمیل در آینده

در اینجا چهار پیش‌بینی از آنچه در آینده سرویس ایمیل به ارمغان خواهد آمد بیان شده است:

رفع محدودیت‌ها و امکان تولید ایمیل‌های خلاقانه

شرکت‌های ارائه دهنده سرویس ایمیل امکان نوشتن ایمیل‌هایی با فرمت HTML / AMP بدون محدودیت‌های فعلی را برای کاربران خود فراهم می‌کنند. این کار به شرکت‌ها و سازمان‌ها این امکان را می‌دهد که UX خود را وارد صندوق ورودی کنند و کاربران خود را با محتوای ایمیل درگیر کنند (مثل پاسخ به نظر سنجی یا انجام یک تراکنش خرید از طریق پیام دریافتی و …). در نتیجه، سطح جدیدی از خلاقیت با تصاویری جذاب‌تر و امکان تولید پیام‌هایی کاملا شخصی‌سازی شده توسط هوش مصنوعی و داده‌های پاک‌تر فراهم خواهد شد.

توسعه سرویس‌های ایمیل جدید و متنوع

شرکت‌ها و کسب و کارها در آینده برای انتخاب سرویس ایمیل خود، انتخاب‌های بیشتری خواهند داشت. با افزایش تقاضا، سرویس‌های ایمیل جدید ظاهر خواهند شد. تنها در دو سال آینده، انتظار می‌رود تعداد حساب‌های ایمیل در سراسر جهان با سرعت بیشتری نسبت به تخمین‌های گذشته رشد کنند (3٪ در سال – تا پایان سال 2024 به 4.4 میلیارد کاربر در سراسر جهان می‌رسد).

توسعه فناوری هوش مصنوعی در ایمیل

در آینده‌ای نزدیک؛ کاربرد هوش مصنوعی در سرویس ایمیل به سطوح جدیدی خواهد رسید. بکارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در دسترس کاربران، به آنها کمک می‌کند تا نوشتن متن ایمیل خود را به هوش مصنوعی واگذار کنند یا با استفاده از هوش مصنوعی محتوای ایمیل خود را بهبود بخشند.

از طرفی امروزه کارشناسان هوش مصنوعی در مورد پتانسیل آگاهی در فناوری صحبت می‌کنند. به عبارت بهتر، هوشمند شدن سرویس ایمیل به این معنا است که پیش از این که شما متوجه شوید، ایمیل شما به سطحی از آگاهی می‌رسد و درست مانند اتوموبیل‌های بدون راننده، ایمیل می‌تواند روزی به اندازه کافی هوشمند شود تا جلسات خود را بنویسد، خود را حذف کند و حتی خود را برنامه‌ریزی کند.

نقش موثر ایمیل به عنوان اثر انگشت

به زودی ایمیل جایگاه خود را به عنوان اثر انگشت دیجیتال جدید شما تثبیت می‌کند. اتکای شما به هویت دیجیتالیتان در سال‌های آینده به سرعت افزایش خواهد یافت. همه تراکنش‌های آنلاین نیاز به اعتبارسنجی هویت شما از طریق آدرس ایمیل دارند. مطالعات نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به طور فزاینده‌ای از ایمیل به عنوان منبعی برای فعالیت دیجیتال خود استفاده می‌کنند. ایمیل می‌تواند به یک نوع شماره شناسایی امنیت اجتماعی دیجیتال در کنار سایر استانداردهای امنیتی بالاتر تبدیل شود.

حذف گذرواژه‌های سنتی

به نظر می‌رسد در آینده گذرواژه‌های ایمیل ناپدید می‌شوند و همین مسئله امنیت ایمیل را افزایش می‌هد. احراز هویت مبتنی بر دستگاه و توسعه امنیت با پارامترهای زیست متری یا بیومتریک، احتمالاً در دهه آینده، گذرواژه‌ها را منسوخ خواهد کرد. هرچند که تبلیغات تهاجمی هدفمند و ناقض حریم خصوصی، اپیدمی کلاهبرداری و فیشینگ ایمیل به نقطه اوج خواهد رسید، اما توسعه فناوری رمزگذاری و سایر خلاقیت‌ها و راهکارهای نوین، امنیت صندوق پیام‌های شما را بهبود خواهند داد.

نوآوری و بهبود دسترسی به ایمیل از طریق ابزارهای پوشیدنی

امروزه بسیاری از کاربران ایمیل خود را از طریق تلفن‌های هوشمند خود بررسی می‌کنند. بنابراین با ظهور و فراگیر شدن ابزارهایی نظیر ساعت‌های هوشمند و عینک‌های هوشمند، در آینده می‌توان انتظار داشت که کاربران ایمیل بتوانند به راحتی پیام‌های خود را از طریق این ابزارها ببینند و نمایش محتوای پیام برای ارائه در ابزارهای مختلف سازگار شده باشد. تصور کنید که بتوانید با دو باز پلک زدن، ایمیل خود را از طریق عینک دیجیتالی مطالعه کرده و با یک حرکت سر، به ایمیل بعدی بروید. سرویس ایمیل در آینده نیاز دارد که با توسعه ابزارها همگام باشد و از طریق همه ابزارها پیام را به کاربر خود برساند.

در آخر باید گفت، با وجود این که برخی از این پیش‌بینی‌ها ممکن است دور به نظر برسند، اما برخی از آنها را ممکن است خیلی زودتر از آنچه فکر می‌کنید تجربه کنید. اگر در کار با سرویس ایمیتان دچار مشکل و چالش هستید،  امیدتان را از دست ندهید – تجربه ایمیل شما احتمالا با پیشرفت تکنولوژی بهبود خواهد یافت.

سرویس خود را انتخاب کنید

برای خرید ایمیل سازمانی و شرکتی و مشاهده‌ی پلن‌های قیمتی می‌توانید از روش زیر اقدام کنید. یا اگر سؤالی در مورد محصول و ویژگی‌های آن دارید، با کارشناسان اپیک تماس بگیرید.

فهرست مطالب

پست های مرتبط

به ما اعتماد کرده اند